Fugemasse til vådrum

Jeg skal til at fuge en bruseniche og har førhen brugt vådrumssilikone. Fik så forkeden muligheden for at arbejde med en MS Polymerfugemasse i andet regi - meget lettere at arbejde med specielt ifm glitning. Har det der også er MS Polymer vådrumsfugemasser.

Nogle har der erfaring med disse ift til vådrumssilikone? Overmalbarheden af MS Polymer er ligegyldig - men holdbarheden skulle være bedre så vidt jeg forstår.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I vådrum er jeg på silikone-holdet. Ms bruger jeg der hvor maling er i spil.
Mener det er vigtigt at skelne mellem de billige silikone-masser der har en skarp lugt af eddike -og de alkoholbaserede der er lugtfri. I vådrum har jeg altid været mest glad for Alfix' produkter, især pga holdbarhed men også pga pålidelighed mht ægthed i farve.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 31-05-2025 18:11:45

I vådrum er jeg på silikone-holdet. Ms bruger jeg der hvor maling er i spil.
Mener det er vigtigt at skelne mellem de billige silikone-masser der har en skarp lugt af eddike -og de alkoholbaserede der er lugtfri. I vådrum har jeg altid været mest glad for Alfix' produkter, især pga holdbarhed men også pga pålidelighed mht ægthed i farve.

/BOFH 

Tak for svaret. Har også selv brugt silikone og enkelte gange betalt fugefirma for arbejet. Men har set vådrumsrums fuge men istedet for silikone så er det MS Polymer. Og det er bare meget nememre at arbejde med og på papiret er MS polymer jo mere robust. Og hvis der fidnes bvvariater med fungicid i ligesom vådrumssilikonen og ligefrem markedsførst til bådrum. Så var det måske værd at prøve.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også