Plæneklipper går ujævnt

Hej
Jeg har en forholdsvis ny Klippo græsslåmaskine med en Honda GCVx 145 motor.

Den starter rigtigt fint, og kørte fint indtil motoren er varm. Så begynder den at kører ujævnt. Omdrejninger går op og ned. Jeg mistænker at det er auto chokeren der er årsagen. Da den lille fjeder der styrer gassen står og kører lidt frem og tilbage.

Når jeg holder den med fingeren kører motoren jævnt igen. Den ​kører også jævnt hvis jeg klipper højt græs, så motoren får noget modstand..

Hvordan kan jeg indstille motoren til at kører jævnt? 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tjek oliestanden på motoren, på nogle motorer styres omdrejnings regulatoren af olietrykket i motoren, og er oliestanden ikke korrekt kan det godt give de problemer.

Ellers gør den det samme hvis karburatoren trænger til en rensning..

I begge tilfælder køre den lille arm frem og tilbage og motoren svinger i o/m når den er ubelastet...

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har en plæneklipper med tilsvarende Honda motor, dog noget ældre.
Den eneste gang jeg havde problemer med ujævn motorgang, var løsningen et nyt tændrør. Dit problem kan selvfølgeligt være et andet.

Hvis du kører med miljø-benzin, så prøv med frisk almindeligt benzin fra tanken. Det vær løsningen da min anden plæneklipper, mistede kræfter. Det var dog ikke en Honda.  

Hej
Tak for jeres svar.
Jeg har nu renset kaburator, tjekket olie, skiftet tændrør og sørget for frisk benzin.

Stadig ujævn gang, når motoren bliver varm.
Den må nok en tur til den lokale Husqvarna reparatør. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Prøv at tjekke "Tuben" med Hobbymotor om han har nogen ideer.
Ellers bor han ikke så frygtelig langt fra dig, men om han tager flere "kunder" ind ved jeg ikke.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Prøv at skrue blandings skruen 1/4 omgang ud  (mod uret)

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis