Spraymaling af Morsø Forno Grande

Jeg scorede en Morsø Forno Grande gasgrill i et storskrald og har nu sat den i stand og udskiftet manifolden.

Overfladen udenpå er dog lidt ridset, så jeg tænker at spraymale den, som Morsø beskriver. Jeg er dog ikke glad for at betale mere end 200 kr for Morsøs egen spraymaling og spørger derfor her, om nogen har erfaring med at bruge enhver anden varmefast sort spraymaling? Et andet spørgmål er, om malingen reelt er sort, da farven jeg synes min grill har (men den er måske falmet), er mørkegrå.

Tillægsspørgsmålet angår de to ’broer’, der er monteret mellem brænderne. Mine er i dårlig stand, men jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvad deres funktion er, så jeg overvejer, om de kan undværes?

Tak på forhånd for jeres hjælp og råd.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen, er der slet ingen af jer, der har lidt erfaring om varmefast spraymaling og kan hjælpe?

(Tillægsspørgsmålet er i mellemtiden besvaret af Morsø: 'Broerne gør det lidt nemmere at tænde grillen på en gang, da gassen går via dem, men ikke andet...')
https://morsoe.com/da/produkter/outdoor/tilbehor/vedligeholdelse/morso-vedligeholdelses-kit-til-forno-gas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mange tak, Kovas. Jeg kender dog godt Morsøs produkt – spørgsmålet går på billigere alternativer.
Bedste hilsner
Mikael
Hej Mikmak. Jeg havde ikke lige bemærket at du kendte til morsøes produkter. Synes du virkelig at 250kr er dyrt for at forskønne en gratis gasgrill som så vidt jeg kan se koster over 4000kr.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du kan købe mange forskellige fabrikater spraymaling til brændeovne. Det er vel bare at prøve et af dem. Hvis du er usikker, køber du det fra Morsø. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også