Efterlysning gasdæmper til Kvik køkkenskab

Gasdæmperen i vores Kvik udtræksskab er slidt op, så vi skal have den udskiftet.

Det burde jo blot være at tage fat i Kvik køkken, og bestille en ny hjem, men de påstår at de aldrig har brugt sådan gasdæmper i dres skabe, hvilket jeg kan undre mig over, når nu jeg rent faktisk har en faktura på skabet.

Den har et logo der ligner et "K" og dens model er muligvis OTB3.

Nogen der har et bud på hvilket firma den kommer fra, og evt. hvor en ny kan skaffes fra?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dæmperen hører vel til selve skinnen på skabet? Den er sandsynligvis fra Blum.

Hvis du ikke kan finde modelnummeret på udtræksskinnen, så send en forespørgsel  med billeder, til beslagsmanden eller en anden specialiceret forhandler.

Selvbygger med stort S. 
Kunne ligne denne: Link
Ved ikke om det hjælper ;-)
Mini Me skrev den 30-05-2025 17:32:15

Kunne ligne denne: Link
Ved ikke om det hjælper ;-)

Ja den ligner rigtig meget, men dens mål passer desvære ikke, men nu kender producenten (Richelieu), så det er trods alt en stor hjælp, så mange tak😀

I følge videoen er det ikke en gasdæmper, men en dæmper til soft-close. Altså en der skal kræfter til at skubbe ind, men ikke selv skubber udad. 
GodeVen skrev den 02-06-2025 10:33:43

I følge videoen er det ikke en gasdæmper, men en dæmper til soft-close. Altså en der skal kræfter til at skubbe ind, men ikke selv skubber udad. 

Ved ikke hvilken video du henviser til, som skulle vise at den ikke bliver skubet ud igen?
Den jeg skal bruge, fungere som en cykelpumpe, dvs. stor modstand når den trykkes ind, og svag modstand når den bliver skubbet ud af dens indbygget fjedre.

Har fundet en monteringsvejlidning (side 2) hvor den er vist
Den bliver skubbet ud igen, men med meget lille kraft. En gasdæmper som du kender fra bagklappen af en bil, trykker med samme kraft ud som der skal bruge på at trykke den sammen.

Hvis det havde være en gasdæmper, ville skufferne blive skubbet ud igen.

Du kan kalde det ordkløverri, men det er ikke en gasdæmper, du mangler. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis