Ventilation mellem gammelt eternitundertag og ståltag.

Jeg vil gerne montere plader på tageudhænget ovenpå de eksisterende brædder. De gamle brædder der sidder under udhænget er manger steder ret grimme. Er det nødvendigt at fjerne bølgeklodserne og vil det være tilstrækkelig udluftning når der er udluftning både over og under bølgepladerne? Det er et gammelt tag af bølgeeternitplader og der er monteret ståltag ovenpå. Jeg forestiller mig  ikke at et gammelt eternittag er diffusionåbent? Men hvis det er, forestiller jeg mig at det i en hvis grad vil kunne transporter fugt op mellem eternittaget og Ståltaget. Og så er det måske ikke nødvendigt at fjerne bølgeklodserne? (det er ret besværligt). Den nuværende løsning har sikret et fint tørt loft. Det skal ikke holde i 50 år, idet ståltaget er af ældre dato og har begrænset restlevetid. Af samme grund  maler jeg OSB plader i stedet for at investerer i en dyrere løsning. Jeg planlægger at montere et fuglegitter som erstatning for bølgeklodserne.  
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også