Fuge mellem fliser/klinker på udendørs bord.

Hej LDS’ere.

Jeg har planer om at lave et bord til udendørs brug, til grill og pizzaovn mm. Har tænkt at jeg vil lave bordpladen af tre 60/60 fliser/klinker. Både fordi jeg tænker det kunne være flot, og også fordi de vil kunne holde til varmen og er nemme at gøre rene osv.
Laver et skelet til bordet, og lægger en vådrumsplade under fliserne som de limes på. Men hvad med fugerne mellem fliserne og mod kant - skal jeg have gang i det helt store mørtelarbejde, med svamp osv som umiddelbart er lidt meget for tre fliser, eller er der en fugemasse jeg kan fylde i med fugepistol? Tænker det vil være knap så omstændigt? Det skal selvfølgelig kunne holde til at stå udendørs, og tænker at det skal se nogenlunde pænt ud - alt efter evner :)

På forhånd tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når det ikke er mere kan du bare dække af med bredt malertape, når du fuger.

Men det er nu heller ikke svært, at køre det over med en "opvredet" svamp.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 29-05-2025 11:29:28

Når det ikke er mere kan du bare dække af med bredt malertape, når du fuger.

Men det er nu heller ikke svært, at køre det over med en "opvredet" svamp.

Hej Je_ns - tak for svaret. Tror ikke helt jeg forstår hvad du mener - hvad skal jeg fuge med hvis jeg dækker af med malertape?

Har ikke den store svampe-erfaring - ligner bare man skal bruge lidt forskelligt udstyr inden man er helt dækket ind, men det er måske mig der ikke er helt med på den
Bare brug almindelig fugemasse, malertapen gør det ikke breder sig ud over fliserne.

Men meget nemmere med en mure svamp, som du vrider hårdt op, så gør du svampen ren ved at vride den op i rent vand.

je_ns skrev den 29-05-2025 13:39:08

Bare brug almindelig fugemasse, malertapen gør det ikke breder sig ud over fliserne.

Men meget nemmere med en mure svamp, som du vrider hårdt op, så gør du svampen ren ved at vride den op i rent vand.

Ok, så fugemasse OG svamp? Når du siger almindelig fugemasse, hvad skal jeg så præcis købe? Sorry at jeg er helt blank 😄

Michael_J skrev den 29-05-2025 14:22:39

Ok, så fugemasse OG svamp? Når du siger almindelig fugemasse, hvad skal jeg så præcis købe? Sorry at jeg er helt blank 😄

Ja jeg fik ikke lige med det skal være fugemasse beregnet til fliser / klinker  hvis du skal kunne tørre det over med en svamp..

je_ns skrev den 29-05-2025 15:15:44

Michael_J skrev den 29-05-2025 14:22:39

Ja jeg fik ikke lige med det skal være fugemasse beregnet til fliser / klinker  hvis du skal kunne tørre det over med en svamp..

Super - tusind tak for hjælpen! 👍

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også