Dør kan ikke lukke?

Hej

Jeg har skiftet rundt på to døre i vores hus, og det viser sig af en eller anden årsag at jeg ikke kan få den ene dør til at lukke. Der mangler simpelthen nogle milimeter før den vil gå i.

Har I nogle gode råd til hvad jeg skal gøre for af fikse det?

Tak!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du beskrive hvad den støder i mod ?
Det er venstre side af rammen den støder imod

Min oprindelige tanke var at man kun bøje hængslerne lidt, men jeg er lidt i tvivl om det er vejen frem 
Kan du tage et foto fra den anden side af døren - når døren er lukket ?

Her kan du se den ene og den anden side 👍🏼
Det mest interessante var jo det første foto. Ved hængsel side ses en lille afstand. Det er jo det du har at gøre med hvis hængsler rettes / bøjes lidt. Døren skal afmonteres for at hængsler kan bøjes.
Men det ser mere ud som om karmen buer lidt på midten ind mod døren hvor håndtag sidder. Skal det rettes så skal der en ny karmskue i midt på. 
Det er murstensvæg så det kan nemt lade sig gøre. Når du har boret 6 mm hul i både karm og ind i mursten så skal karmen skubbes over inden skruen kommer i. Altså med et bræt på tvær i åbningen, som presser karmen på plads. Husk træstumper for enden af pressebræt så du ikke skrammer karmen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Mere tilbøjelig til at tro det er døren der har slået sig lidt når nu den første dør passede i hullet. 
Man kan vel prøve at holde en retholdt eller anden lige flade imod hhv dør og karmtræ for at se om det er lige.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Måske det æverste hængsel ikke er skruet helt i - eller at det ikke sidder pefekt i de fræsede hul i døren. Nogen gange kan Swedoor hængslerne godt drille lidt - hvis der sidder nogle spåner inden bagved ?!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis