Støbt bærende beton terrasse

Hej jeg er murer og jeg er i gang med at reparere en gammel muret terrasse, jeg banket lidt på en revne i overfalsen til terrassen op over den terrasse jeg reparere. Der faldt beton ned og jeg tænkte det kunne jeg nemt støbe op igen, men der lægger et meget rusten jern som enten skal skiftes eller plejes. Vil hører om det noget jeg nemt selv kan lave og hvordan, Eller skal der en beton arbejder til? jeg har billede her, jeg har ikke arbejdet med det før. :)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er revnet fordi den er rustet, den ruster fordi den bliver fugtig.
Lidt svært at vurdere standen ud fra billedet men det synlige ser meget råddent ud med dyb langsgående afskalning. Afhængig af omfanget af det samlede projekt vil jeg sige den skal skiftes.

Flere måder man kan angribe det praktiske på, er der et dæk ovenpå som bærer endnu en terrasse eller? Hvad er spændvidden?
Det skal selvfølgelig understøttes forsvarligt så gl bjælke kan frigøres og skæres/bankes ned. Enten køber man en færdiglavet bjælke eller man støber en ny in situ. Der er mange støberier det tilbyder glatstøbte bjælker på mål, koster også derefter.
Hvis man vil lave det selv hedder det støbeform, så der kan støbes med vederlag ind over  eksisterende søjle(r),  fyldes med bundet 10mm rustfrit armering i firkantet gitter og beton der skal være relativt tør men ikke mere end det kan vibreres ned. Skal nok også indbores og limes noget armering ind imod dækket.

Så alt i alt lidt omfangsrigt, jeg ville starte med at høre ejers indstilling til problemet - det er jo ssv hans/hendes hovede der skal tage fra...

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også