Demontering af punkterfrit dæk

Demontering af punkterfrit dæk, det der gule stads, er det til at have med at gøre? Efterfølgende vil jeg montere alm dæk og slange, hvis ellers fælgen kan bruges til det.

Jeg kan alt - når det lykkes.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I princippet kan du bare skære dækket i stykker - men er ikke sikker på mål og størrelse på fælgen passer til luftgummi.
Mål kant tråd str. i fælgen, ombukket kan også være anderledes. Check ​ujævnheder indv. i fælgen, der kan skade slangen.

cdp skrev den 28-05-2025 17:43:14

I princippet kan du bare skære dækket i stykker - men er ikke sikker på mål og størrelse på fælgen passer til luftgummi.
Mål kant tråd str. i fælgen, ombukket kan også være anderledes. Check ujævnheder indv. i fælgen, der kan skade slangen.

Det ligner fælgen er samme størrelse, dog mangler hul til ventil og ombukket ser heller ikke helt ens ud, så måske mangler det ombuk der skal holde dækket på plads.

kan ikke betale sig , et nyt komplet hjul koster under 200 kr
bredker skrev den 28-05-2025 21:50:47

Det kan vist ikke gøre det. Det til ~150 kroner jeg har set, er for smalt i navet til mine trillebør. 

rce0852 skrev den 29-05-2025 00:07:11

bredker skrev den 28-05-2025 21:50:47

Det kan vist ikke gøre det. Det til ~150 kroner jeg har set, er for smalt i navet til mine trillebør. 

der er flere modeller til den pris

ellers er det bare at lægge et par skiver imellem

ellers er det bare at lægge et par skiver imellem

Den løsning har jeg også overvejet, og det kan meget vel blive resultatet......

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis