Hej!
Jeg har et udehus, som er delt i to dele, den ene indeholder fyr og den anden bruges til at opbevare træpiller i. Den del, der indeholder fyr har betongulv, gipsplader i 2 lag over de synlige træbjælker/loft samt branddør, der adskiller de to afdelinger. Den anden del havde indtil for nyligt træloft, trægulv og en del brandbar overflader (isolerede port langs hele væggen). Gulvet er rådnet næsten helt, så sidste gang sad palleløfter nærmest fast i revnen sammen med næsten 1 ton træpiller pallen på! Så jeg har besluttet at udskifte gulvet og tog gamle brædder af. Til min store forbløffelse fandt jeg støbt gulv nedenunder. Med en masse sætningsrevner og forskelle i gulvhøjde i forskellige "øer" mellem revnerne. Forskel i gulvniveauer mellem afdelinger er omkring 5 cm nu, når trægulv er væk. Jeg vil gerne have ikke brandbar gulv i begge afdelinger, men den nuværende "støbte" gulv under træbrædder er nærmest kun for "pynt", da den støbte lags tykkelse er sølle 1,5-2 cm og ser ud til at være blød uarmeret cement med fin sand? som ligger på ukendt tykkelse af murbrokker og lekakugler - ingen overraskelse at det revner overalt. Jeg vil helst undgår det helt store arbejde med at støbe 5 cm ny gulv med armering og det hele. Foreløbig har jeg udvidet revner med vinkelsliber og fyldt dem med beton, bare så paleløfter ikke sidder fast i revnerne. Men hvordan kan jeg fikse sådan gulv? Kan man fx lægge havefliser indenfor på en tynd lag sand og med sand i fugerne og støbt kant i indgangen (ved porten)? Eller kan man prøve med at lægge 2 cm granitfliser limet på en eksisterende gulv, som er rettet med selvnivelerende gulvspatel? Gulvet skal kunne holde til palleløfter med 1 ton piller på ad gangen.