Hvilken gulvtype er bedst

Hej! 
Jeg har et udehus, som er delt i to dele, den ene indeholder fyr og den anden bruges til at opbevare træpiller i. Den del, der indeholder fyr har betongulv, gipsplader i 2 lag over de synlige træbjælker/loft samt branddør, der adskiller de to afdelinger. Den anden del havde indtil for nyligt træloft, trægulv og en del brandbar overflader (isolerede port langs hele væggen). Gulvet er rådnet næsten helt, så sidste gang sad palleløfter nærmest fast i revnen sammen med næsten 1 ton træpiller pallen på! Så jeg har besluttet at udskifte gulvet og tog gamle brædder af. Til min store forbløffelse fandt jeg støbt gulv nedenunder. Med en masse sætningsrevner og forskelle i gulvhøjde i forskellige "øer" mellem revnerne. Forskel i gulvniveauer mellem afdelinger er omkring 5 cm nu, når trægulv er væk. Jeg vil gerne have ikke brandbar gulv i begge afdelinger, men den nuværende "støbte" gulv under træbrædder er nærmest kun for "pynt", da den støbte lags tykkelse er sølle 1,5-2 cm og ser ud til at være blød uarmeret cement med fin sand? som ligger på ukendt tykkelse af murbrokker og lekakugler - ingen overraskelse at det revner overalt. Jeg vil helst undgår det helt store arbejde med at støbe 5 cm ny gulv med armering og det hele. Foreløbig har jeg udvidet revner med vinkelsliber og fyldt dem med beton, bare så paleløfter ikke sidder fast i revnerne. Men hvordan kan jeg fikse sådan gulv? Kan man fx lægge havefliser indenfor på en tynd lag sand og med sand i fugerne og støbt kant i indgangen (ved porten)? Eller kan man prøve med at lægge 2 cm granitfliser limet på en eksisterende gulv, som er rettet med selvnivelerende gulvspatel?  Gulvet skal kunne holde til palleløfter med 1 ton piller på ad gangen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt lægge fliser men de kommer til at flytte sig når du ruller forbi med palleløfteren da det vil være svært at lave et stabilt underlag mm det nuværende bliver fjernet. 
Bange for at der ikke er nemme løsninger, 5cm beton ville heller ikke være indenfor skiven ift det tryk løfteren laver, måske du kan nøjes med at fjerne eksisterende lag i de primære områder du kører med den? 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mange tak for svaret. Hvor kan man se hvor tykt lag beton det skal være for at kunne køre paleløfter med 1 ton piller ovenover? kan man måske have 5 cm lag beton ovenover den eksisterende og smide nogle plast køreplader for at kunne køre med paleløfter?
De fleste værker leverer beton i 25mpa styrke. Normen her er 10cm tykkelse ved alm bolig og 15cm i garage, plus rionet til svindarmering i begge tilfælde. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også