Gulv under overkant af sokkel

Hej,
Går og overvejer at renovere en smule i vores spritnye (for os) hus fra 1944 :)
Huset er lavet af to bygninger sat sammen på en vinkel, et "bryggers" og stuehuset.
Problemet er at der er forskel på højderne på soklerne, på hvad der svarer til 2 sten og 1 fuge, ca. 13cm. Det har så givet en forskel indenfor på gulvene, så der er et stort trin når man går ind i stuehuset fra bryggerset.

Vil det være muligt at sænke dette så det kommer i niveau? Eller vil det skabe en kuldebro der hvor sokkelen vil blive synlig indvendig?

Har vedhæftet en tegning.
Venlig hilsen
Malthe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen der kan hjælpe med dette?
Hmm.. jeg tror da halt sikkert det vil give en kuldebro.. men det vil vel stadig være mange gange bedre end nu..
Jeg har en sted, hvor der ligger gulv henover den oprindelige sokkel, ​der er gulvvarme på begge sider, men man kan tydeligt mærke det. (Jeg skulle nok have skåret ned og lagt noget mere ​isolering) men gulvene omkring et begge dejlige alligevel🤣

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det var også min tanke, da det er et træls trin at have hver gang man kommer ind. Men tror du der er nogle alternativer? Og tror måske at murstenene går længere ned indvendig end udvendig på murene i stuehuset, så ved ikke om der reelt set kan være isoleret længere ned
Jeg har haft et gulvbræt oppe i stuen hvor der er krybekælder, og der ligner det at murstenene på indvendig side går længere ned end på udvendig side. Kan det passe?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis