Erfaring med Duka One 50S til kælder med soveværelse?

Hej alle,

Jeg er i gang med at undersøge, om Duka One 50S kunne være en god løsning til ventilation i min kælder, hvor vi har et soveværelse. 

Jeg har nogle spørgsmål, og håber nogen herinde har erfaring med enten Duka One 50S eller lignende ventilationsløsninger:
  1. Fungerer den godt i fugtige kælderrum, der bruges til beboelse?
  2. Hvordan håndterer den fugtig luft, hvis både inde- og udeluften er fugtig (f.eks. i sommerperioder)?
  3. Kan der opstå problemer, hvis den udvendige indsugningsrist sidder kun ca. 30 cm over jorden og vender nedad?
Hvis nogen har erfaringer (gode eller dårlige) eller forslag til andre løsninger, så hører jeg meget gerne!
På forhånd tak 🙏/ Daniel

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Daniel

Jeg har både duka i kælderen og det fungerer bare. 

Til soveværelse har vi installeret Zephyr og den er bedre her, fordi den er mere støjsvag og har en app løsning, så du kan tilrettelægge ​ventilationen. Prisen og installationen er stort set det samme.

Tak ​for dit svar ​Jonas

Den Zephyr ser spændende ud – og hvis den larmer mindre, er det da klart et plus.
Men bare lige for at forstå det rigtigt: Selvom der er høj luftfugtighed udenfor, og ventilationen kører 70 sekunder ind og 70 sekunder ud – så har du lavere fugtniveau inde i soveværelset? Også om natten?
Hm nej i de perioder hvor der er høj fugtighed uden er der også inden for, det kan nok ikke rigtig undgås 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis