Købe trailer fra Harald Nyborg?

Hej Forum :)

Jeg skal købe en trailer - min første. Den skal hovedsageligt bruges til at køre haveaffald væk fra sommerhuset - en grund på 1.600 kvm med mange buske....derudover skal den også hente byggematerialer i trælasten til vores forskellige byggeprojekter.

I Harald Nyborg har de denne model til 3.700 kr som jeg overvejer at købe - hvad tænker I om den - har I evt. nogen erfaringer?

https://www.harald-nyborg.dk/branford-trailer-750-kg
Hej Forum :) Jeg skal købe en trailer - min... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var i samme situation som dig, jeg kiggede dog på alle ovennævnte trailer mærker, men købte en neptun trailer, den var heller ikke dyr. Lidt større og jeg synes bedre kvalitet end Variant og Brenderup i hvert fald målt mod deres hobby trailere. 
Da min Brenderup trailer på et tidspunkt stort set altid var lånt ud til søn eller svigersøn, forærede jeg dem hver sin trailer fra Harald Nyborg.
De er for så vidt ok, men bunden i dem er ikke noget at råbe hurra for. De havde ikke haft dem i mange år, før bunden var slidt op og måtte skiftes. Men ellers har der vist ikke umiddelbart være problemer med dem.

Kurt B. Andersen
Mit bedste råd er: køb en knæktrailer / tiptrailer. Vores genbrugsstation kan man tippe af på. Det er noget hurtigere end at skovle / skubbe. Og noget enklere end at afmontere og tippe en trailer selv trods voksenlands modvægt. Og så er et indre ladmål under 240x120 super trælst ift transport af plader og andet gds sjov.

Jeg købte lignende hos Bauhaus. Skulle jeg gøre det om, købte jeg en prof / dyrere model med tip og med større indre ladmål. Og så ønsker jeg mig mindst 750kg last trods lidt ekstra pris. Det er 1/2m2 af det meste, som er billigere at hente end at få leveret.

Jeg er dybt misundelig på dem med tip på Bluetooth. De står ikke engang ud af bilen, når de læser af 😂
kurta skrev den 27-05-2025 00:30:20

Da min Brenderup trailer på et tidspunkt stort set altid var lånt ud til søn eller svigersøn, forærede jeg dem hver sin trailer fra Harald Nyborg.
De er for så vidt ok, men bunden i dem er ikke noget at råbe hurra for. De havde ikke haft dem i mange år, før bunden var slidt op og måtte skiftes. Men ellers har der vist ikke umiddelbart være problemer med dem.

Dem fra Bauhaus, som ligner samme model, kan man købe en tyk plastik måtte til. 

Min er nu 3 år gammel. Holder altid med presenningen på inkl bøjlen, så der ikke kommer vand/fugt ind i den. Bunden er slidt pga mig selv (jeg er en skovl til at skovle, så slider bunden lidt). Tænker det er enkelt at udskifte bunden, når den engang er slidt ned.

Det eneste virkelig irriterende med min er, at jeg mangler surringsøjer midt for foran og bag. Dem til presseningen er ikke egnede til spændbånd (eller hvad det nu hedder). Og så at reservedele / tilbehør er dyrt og mangelfuldt. Der er de store mærker altså bedre
Har en Neptun Praktik med høje sider(godt til haveaffald) 130 x 238 cm lad og tip.
Står altid i carport med presenning.
Bruger ikke tip meget, men traileren bruges en del til haveaffald, brænde m.m.
Den er nu godt og vel 11 år, og ladet kurver lidt, og presenningelastikken er strammet op nogen gange😊
Er godt tilfreds med købet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
HrT skrev den 27-05-2025 07:37:12

kurta skrev den 27-05-2025 00:30:20

Dem fra Bauhaus, som ligner samme model, kan man købe en tyk plastik måtte til. 

Min er nu 3 år gammel. Holder altid med presenningen på inkl bøjlen, så der ikke kommer vand/fugt ind i den. Bunden er slidt pga mig selv (jeg er en skovl til at skovle, så slider bunden lidt). Tænker det er enkelt at udskifte bunden, når den engang er slidt ned.

Det eneste virkelig irriterende med min er, at jeg mangler surringsøjer midt for foran og bag. Dem til presseningen er ikke egnede til spændbånd (eller hvad det nu hedder). Og så at reservedele / tilbehør er dyrt og mangelfuldt. Der er de store mærker altså bedre

for reservedele prøv og dem her har noget der kan bruges https://jydekrog.dk/shop/

Brenderup er i dag ingen garanti for kvalitet, da også de ønsker at levere til hobbyfolket og de prisfokuserede. 
Min Brenderup fra 2001 holdt 22 år til lejet blev defekt, den kostede ca 5000 dengang med en egenvægt på 175 kg og kunne laste 325...
I dag producerer Brenderup i mange kvaliteter og under andre navne (vist også til Bauhaus fx), men jeg købte selv den billigste tilsvarende Brenderup for 2 år siden, ca samme pris her 24 år senere men nu med en egenvægt på 125 kg og lasteevne 375...
Tyndere bund, færre understøtninger, kortere v-stang, tyndere blik, plastskærme, færre presenningknapper osv, osv.

Hvis du køber en Huntonitplade til små 200 kr, tilpasser og smider i bunden, holder den originale bund trailerens tid ud.
Købte en Variant trailer i 1996, dengang kostede den knap 6000 kr, så når man i dag kan købe en tilsvarende trailer billigere, er det jo klart at kvaliteten ikke er den samme.

Da traileren var ny, fik jeg bukket en 0,75mm galvaniseret plade, som går rundt om den originale træplade, galvaniseringen er sligt af midt på pladen, men med  en gang zinkspray er den fin igen.

Jeg har i tidens løb kørt rigtig mange læs sand, stabilgrus osv, samt murbrokker til genbrugspladsen.

Udover nye lygter, og et par nye Michelin dæk har jeg ikke lavet noget ved traileren..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også