Vurdering af håndværkerkvalitet efter nyt tag

Hej,

vi har fået lagt nyt tag, der omfattede ekstra spør og efterisolering. Jeg vil gerne høre om jeres vurdering af det bestilte arbejde. Jeg mener selv, at jeg havde forventet en pænere oprydning, men jeg er mere bekymret for den isolering der mangler ved gangbroen. Burde gangbroen ikke været hævet så der kunne isoleres under den?
Generelt synes jeg det hele ser sjusket ud.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er enig med dig i at oprydningen er ukomplet.
Jeg tror også isoleringen ville have været bedre med en hævet gangbro.
Men, hvad var aftalen med håndværkerne?
Valgte du et godt tilbud(pris og varekvalitet hænger ofte sammen).
Hvad slags firma var det(tømrer, lille firma, etc)?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Gangbroen burde have været hævet. Oprydningen er det de færreste der vil betale for.

Jeg ville hellere tage fat i ørerne på den håndværker der har lavet netværk og elinstallationen.

Selvbygger med stort S. 
El- og netværkinstallationen ligner nu mere noget GDS arbejde.

fase
JohnLarsen skrev den 25-05-2025 14:30:36

I aftalen står der "(...)oprydning/bortskaffelse af affald og afskær." og "Efterisoleres med ca. 150 mm."

Er det en forkert opfattelse fra min side at der ikke er isoleret med 150 mm, når der ikke er isoleret ved gangbro?
Jeg mener at have valgt et tilbud hvor priser stemmer overens med det der skal leveres og som er beskrevet i aftalen. Min anke er at jeg ikke er tilfreds med kvaliteten på nogle af de ting der er leveret, men det kan være det er min opfattelse, der skal justeres. Generelt mener jeg dog, at folk der ikke rydder op, ofte også sjusker med andre ting, så derfor bidder jeg mærke i det.

Larsbachs skrev den 25-05-2025 21:01:53

JohnLarsen skrev den 25-05-2025 14:30:36

I aftalen står der "(...)oprydning/bortskaffelse af affald og afskær." og "Efterisoleres med ca. 150 mm."

Er det en forkert opfattelse fra min side at der ikke er isoleret med 150 mm, når der ikke er isoleret ved gangbro?
Jeg mener at have valgt et tilbud hvor priser stemmer overens med det der skal leveres og som er beskrevet i aftalen. Min anke er at jeg ikke er tilfreds med kvaliteten på nogle af de ting der er leveret, men det kan være det er min opfattelse, der skal justeres. Generelt mener jeg dog, at folk der ikke rydder op, ofte også sjusker med andre ting, så derfor bidder jeg mærke i det.

Jeg ville i dit tilfælde kontakte indehaveren af firmaet, og bede ham oplyse om han mener det du viser os og det du forklarer der står aftalen, stemmer overens. Måske ved han ikke hvad hans ansatte leverer.

Vær forberedt på at han argumenterer at du selv skulle have hævet gangbroen, og at det var derfor de efterlod en ubrudt rulle isoleringsmateriale(så vidt jeg kan se på det ene billede). Altså at du har fået materialet til arbejdet.

Annonce
Efter din beskrivelse står der ikke noget om, af gangbroen skal hæves. Så hvis du vil have isolation ved gangbroen, må du finde dig i, at der bliver lagt isolering over gangbroen eller betale ekstra for at få hævet den.
At der ikke er ryddet op, er ikke nødvendigvis tegn på dårligt arbejde.

fase
Jeg enig med at når tilbuddet indeholder sætningen ‘oprydning/bortskaffelse af affald og afskær’ så er de ikke færdige.
Og folk der efterlader det viste mangler ordenssans, hvilket sommetider også afspejler sig i arbejdets kvalitet. Og alt mulig andet de udfører.

Jeg kan ikke se andre mangler ved oprydning end en rulle ekstra isolering, og nogle stumper træ. Det er vist det man kalder bagateller. 
At isolering er mangelfuld omkring gangbro er da lidt vigtigere. . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis