Hej
Er ny bruger herinde , amatør som har lavet lidt vedliholdprojekter herhjemme og førstegangs sommerhusejer.
Træsommerhus fra 70'erne med stråtag, ligger ved Vesterhavet, og overtages om 2 uger, juni 2025. Hele sommerhuset skal moderniseres i løbet af de næste 2-5 år, vil starte med gulve. Huset skal også bruges stort set hele året. Gerne så vidt muligt selv, evt finde lokal håndværker til sparring/samarbejde.
Pt. er der gulvtæppe i hele sommerhuset, hvad skal jeg overveje mht om der kan/skal lægges gulvvarme, så skal der vel luft til vand varmepumpe til? Kan det betale sig, taler vi om 500.000 kr. udgift ol.?
Hvis jeg går efter efterisolering og nyt gulv, hvilken type gulv er bedst? Er vinylgulv overvejelser værd? Der mangler udluftningsriste i hvert fald. Der er kun råd i det ene hjørnebjælke i udestuen, vist også repareret før.
Helt grundlæggende skal jeg først finde ud af hvad der ligger under gulvet pt. Der er pt. gulvtæppe på spånplader, i udestuen fyrretræsgulv.
Hvad er bedst at gøre mht isolering gulv og/eller sokkel i og med at huset bliver meget brugt. Indtil nu blev det kun brugt om sommeren.
Kan man konkludere noget ud af billeder?
Pft for hjælpen. Vender tilbage med billeder og opdateringer.