Ny kontaktor på motorværn

halløjsa. jeg er i gang med at lave mig et 1000 kg løftebord (kan sikkert ta mere men det er en kopi af et andet)

i forbindelse med det har jeg købt en hydraulik station jeg skal bruge dertil og den har et magnet betjent motorværn.
i motorværnet er der en kontaktor som har en død spole og har fået fat i en ny men den er ikke 100 procent mage ved, den gamle har en 380v spole og den nye her har en 230v spole. kontaktor blir aktiveret når håndtag på hydrulik ventilen går ned og trykker på en kontakt og gir signal om at kontakter skal aktivere så hele skidtet starter.

jeg forstår mig godt på at L1 L2 og L3 er faser og at en face og NUL udgør de 230v men jeg er ikke helt med på hva 13NO 14NO A1 og A2 er, så vidt jeg kan forstå er A1 og A2 til spolen men hvordan skal jeg sætte ledningerne til ?

har lagt billeder op af værnet, den gamle kontaktor og den nye og det er lidt svært at se det hele på billedet. den blå der stikker lige op i luften er ​NUL og den anden blå går op til kontakt på ​håndtaget.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har en nul i tilgangskablet, så kan du bruge en 230V spole. Nullen bare tilsluttes den ene af klemmerne A1 eller A2. Den ledning, der går gennem stopkontakten, skal bibeholdes. 

fase
Det kan måske blive et problem for dig at den nye kontaktor ikke kan passe ind i kassen. Så å du også købe en boks som passer og termo beskyttelses delen som sidder nederst. 
A1 og A2 er rigtignok forbindelser til spolen. 
12 no og 14 no er en hjælpekontakt som også slutter når kontaktor er aktiveret. Hvis din styring er sådan at du skal holde en knap inde når den kører op, så skal du ikke bruge dem

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har købt en ny kapsling til den os, skal se hvordan thermo beskyttelse Har Det Når jeg får det skilt af for det skal sikker os skiftes. 

Skal det forståes sådan at spolen ved a1 og a2 Skal ha 230v for at kontaktor bliver aktiveret så?

For så tror jeg godt jeg kan finde ud af at sætte det til, vil bare ikke brænde den af sætte den til forkert 
Den gamle spole skulle bruge 400V ( altså 2 faser ) så du skal endelig kun sætte 230 V til den nye. ( 1 fase og Nul) 
Monterer du den som den gamle vil det virke i 5-10 sekunder så vil den nye spole være brændt af  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 ​ Ja det vil sku ikke være rart jeg tror jeg har fat i det nu 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis