Hvæsende afløb :D

Hey. 
Har et hus fra 1721 og har et højt/lavt skyl toilet, hvor jeg smider en spand vand i kummen af og til efter råd fra "tømme kloak mand", fordi de nye toiletter åbenbart ikke harmonerer med gl. afløb. Nu har jeg så lige smidt den obligatoriske spand vand i og kunne høre der var temmelig meget luft afgang fra toilettet. Nu hvæser gulvafløbet så hver gang vi trækker ud, og der lugter mindre godt. Hvad gør jeg ved det? Er toilet system det samme som ved en vask, med en vandlås, og kan jeg have tømt den ved min ivrige smiden med vand i kummen?
Vh. 2A.

Åh-åhhh
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare fyld vand i gulvafløbet igen. Det kan godt blive ​suget tomt når du hælder vand i toilettet på den måde.

Bare kald mig BBB 
Halløj BBB
Hvor meget vand skal der i? 

Åh-åhhh
Mindst en liter.
Når du hælder en en spandfuld i toilettet, gemmer du lige den sidste slat og fylder den i afløbet.  

Normalt kan man indstille skyllets størrelse i cisternen. Jeg har sat både lille og stort skyld på maksimum, efter at have haft problemer.
Ok, det anede jeg ikke man kunne indstille, så tak. Jeg har lige hældt en hel spand vand I gulvafløbet uden resultat 😔 det ser bare ud som om det forsvinder ud i intetheden. Jeg har trixtank, tror jeg det hedder, ved ik om det er vigtigt at vide?

Åh-åhhh
Det er også meningen med gulvafløb, at vandet blot skal forsvinde. Men det selvfølgelig ikke meningen at det skal hvæse.

Det lyder som om vandlåsen øjeblikkeligt bliver suget tom. Det kan være et tegn på delvis forstoppelse. Normalt vil luft komme ind fra tanken, når vand løber ud (vand nederst, luft øverst). Hvis afløbet er delvis blokeret, kan der ikke løbe luft ind samtidigt med at vand løber ud, og der suges luft fra gulvafløbet. Det kan også være andre typer problemer.
Annonce
Halløj begge 2. Jeg satte en vask over og nu er problemet løst, tak for input til jer 🙂

Åh-åhhh
Hvor er det godt, at dette forum findes! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis