Afmontering af emhætte udsug

Hej eksperter,

Jeg skal have udskiftet mit gaskomfur med et komfur med indbygget emhætte. Dette nye komfur får en ny plads i køkkenet.

I den forbindelse skal metal udsugningsrøret fjernes så der kan installeres overskabe.

Hvad ville være smartest. Kan man blot sætte en plade på i loftet for at lukke hullet? 

Jeg tænker at der kan komme problemer med fugt hvis man ikke passer på.

Bor i hus hvor udsugningsrøret går op gennem taget. Tilgang til selve loftrummet har tidligere ejer lukker så hvis det er muligt at undgå at skulle op på loftet ville det være at foretrække.

På forhånd mange tak.

Hej eksperter, Jeg skal have udskiftet mit... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
NewUser skrev den 24-05-2025 11:23:12

Kære alle,

Mange tak for alle jeres inputs.

Hm, ok det lyder som en lidt større omkring end jeg havde regnet med. Det havde køkkensælgeren ikke nævnt noget om.

Altså så længe suget er kraftigt nok og det kan overholde kravene er det jo ikke noget problem.

Men du kan ikke forvente en køkkensælger ved noget andet end om at sælge køkkener.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Kanon sælger Undskyld køkkensælger ved sikkert en del om monteringen også. Men hvis opgaven pensles for meget ud, så sælger de måske ikke køkkenet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis