CAMO Marksman Pro - læggeteknik

Jeg overvejer kraftigt at anvende CAMO Marksman Pro værktøj til at få ikke-synlige skruer i vores nye træterrasse.

Jeg projekterer med jatoba - og med hårdttræsstrøer. Kan se at det er vigtigt at forbore - men CAMO har specialbor til dette formål.

Mit spørgsmål går mest på læggeteknik. Hvis jeg bare kører derudaf, som CAMO'en vel egentlig er tiltænkt - så kan jeg vel risikere at det begynder at "løbe" lidt for mig på trods af værktøjets fortræffeligheder. Hvordan kan man kombinere den gamle regel om at lægge hvert 4. brædde med CAMO'en?

Nogle, der har nogle gode erfaringer?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mærk op med kridtsnor for hver 5. bræt. Så kan man nemt se om der skal korrigeres lidt på retningen.

Selvbygger med stort S. 
Tak. Når værktøjet er fastsat til at give en fuge på 5 mm, så er jeg bare bekymret for at jeg potentielt ikke kan klemme det ned på brædder mellem hvert 2. og 4. brædde, men måske jeg kan lægge hvert 4. brædde med 1 ekstra mm tolerance. Så kan jeg vel altid korrigere med en plasticklods…?
Du overtænker fuldstændig arbejdet. Prøv nu bare.
Det er let at flytte brædderne hen til stregen uanset om det skal sammen eller fra hinanden.
Værktøjet skal ikke klemmes ned mellem nogen brædder, det skal kun bruges på den række der hele tiden er yderst.

Selvbygger med stort S. 
Det kan godt være. :-) Men det er jo dyrt materiale, så det skal gerne gøres ordentligt første gang.

Men his man lægger hvert 4. brædde først, så skal værktøjet vel netop klemmes ned over det 3 brædde - og mellem brædde 2 og 4 - det er her, at jeg er bange for at der ikke er nok mellemrum, hvis der er lidt afvigelse på bredderne af brædderne.
Du skal ikke lægge hvert 4 bræt først. Du skal mærke op hvor hver 4. eller 5. bredt skal ligge, og så få det til at passe med stregen når du monterer.

Selvbygger med stort S. 
​Tusind tak for input.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis