Problemer klik-gulv - giver sig

Hej

Jeg har problemer med mit gulv, som giver sig. Det er klikgulv svømmende egetræ, som blev lagt for 3 måneder siden i en ny lejlighed. Det føles som om der er lidt luft under gulvet.

Se fx video: https://youtu.be/WF_3VP6E4HY?si=cM_50JI1JmiSfyzA

Hvad kan det skyldes? Jeg er i tvivl om hvordan jeg finder ud af med sikkerhed, hvad der er årsagen og hvordan det kan løses. Der er nok afstand til væggene.

Undergulvet skulle også overholde de 200cm 2mm og består af spånplader.

Håber nogen kan hjælpe

Vh
Tobias
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ujævnt undergulv. Hvis det ikke er mere end på videoen, skal gulvet nok holde i mange år alligevel.

Selvbygger med stort S. 
Der er 2 ting som jeg selv har erfaringer med  
Der skal være lidt afstand mellem gulvet og væggen, ellers kan gulvet ikke udvide sig af fugt og varme og så vil der ske præcis som på din video. 
Når man slå søm i fejelisten og slå dem i gulvet, så låser man også gulvet fast, så det ikke kan flyde og gulvet vil bule op. 
Tunge møbler kan vist også blokere gulvets bevægelser.
Tak for svar. Undergulvet er helt nyt og gulvfirmaet fortæller det overholder alle tolerancerne  (max 2mm over 200cm). Måske man skal udfordre det. 
Superdiy skrev den 19-05-2025 20:43:42

Ujævnt undergulv. Hvis det ikke er mere end på videoen, skal gulvet nok holde i mange år alligevel.

Jeg har også prøvet udskifte 2 planker i området, hvilket kun hjalp en lille smule
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis