Hvælving er lidt løs og 1 sten faldet ud

Hej,

Har pillet strøer og de gamle gulvbrædder op. Der skal strøer i igen og gulvspånplader. I den end side af rummet virker hvælving noget porøs og jeg trådte en sten ud som faldt ned på badeværelse under køkkenet hvor jeg er igang,

Kan jeg smide sten i igen med bastard mørtel og lægge 4-5 beton ovenpå hele hvælvingen med noget rundstål i forskellige retninger, så det bliver stabilt?

På forhånd tak 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svært at svare på uden at kende forholdene helt konkret..

Men at ligge 5-6 cm beton med armering bære jo nok ikke alverden,men tilføjer en masse ekstra vægt, og murstenene binder ikke særlig godt til betonen.

Tænker du skal have strøerne til at have fat ude i muren, så du ikke tilføjer ekstra vægt til hvælvingen.

Vi prøver igen, i morgen --
En hvælving er utrolig stærk, forudsat fugerne mellem stenene og jernbjælkerne er intakte. Er der løse fuger, så få dem repareret. Nogle cm. beton over hvælvingerne vil også øge styrken. Det burde ikke være nødvendigt med armering.

Søren O
Mange tak for svar. Jeg har muret ny sten i og tør ikke røre ved de omkring liggende fuger. Jeg smider 3 cm støbemix 0-4 på i morgen med cement 1-3, så burde det være stivet af 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis