Carport/Indkørsel ændret til garage med støbt betongulv

Hej.
Rummet (garage/værksted) er 20,5 m2, det skal være godt isoleret nedad, med fugtspærring. Rummet skal være frostfrit, og kunne varmes op til 10-20°C og skal bruges til balndede formål.
Som varmekilde påtænker vi at opsætte en luft til luft varmepumpe.

Jeg har undersøgt lidt på nettet omkring det at grave ud, isolere og støbe betongulv.
Jeg tænker at stå for udgravning + isolering selv, selve betonstøbningen bliver udført at en professionel.
Mit spørgsmål går lidt på, hvordan skal de forskellige lag se ud?

Jeg tænker at grave 55 cm. ned og lave det på følgende måde:
Lag 1: 15 cm. kaliparbrydende lag bestående af sand/LEGA ærter eller andet ???
Lag 2: 2x150 mm. polystyren (flamingo) lagt med overlap
Lag 3: 6 mm. armeringsnet lagt på afstandsholdere, så de løftes lidt. Nettes bliver i øvrigt potentialudlignet, som er et krav nu.

Jeg vil gerne være 100% sikker inden jeg får lavet en fatal fejl, og overser noget.
Jeg er især i tvivl om fugtspærre, nogen beskriver et "kaliparbrydende lag" som kanb bestå af sand eller andet.
Der bliver også omtalt en dampspærre plastfolie lige under boton, mens jeg på youtube kan se, at de her støber direkte ovenpå flamingo og evt. varmeslanger.

Der skal ikke varmeslanger i gulvet, selvom det normalt vil være en god ide at få lagt dem i til evt. fremtidig brug. Grunden er, at det bliver MEGET besværligt og MEGET dyrt at få ført dem ud til fyret, da det vil kræve at andre gulve skal brækkes op (inkl. et botongulv med fliser).

Jeg håber at i kan hjælpe...

Venlig hilsen
Michael
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere