Nyt loft og glatte vægge

Jeg har pillet glasvæv af væggen og listeloft ned og skal igang med at fuldspartle og opsætte troldtekt og har et par spørgsmål
Væggen var fuld af huller fuldt med polyfilla som jeg har krattet ud. Jeg har et par poser weber 280 i overskud fra kælder - kan jeg bruge det til at fylde ud? Det er murstensvæg med puds
Jeg skal nok have erstattet den gamle dampspærre i loftet der er gået i stykker, og i øvrigt heller ikke går ud til kanten. Jem og fix sælger 2 forskellige, 0.15 og 0,2 mm. Hvilken skal man vælge
Hvis jeg gerne vil have så meget lofthøjde som muligt kan jeg så undlade 45mm isolering mellem Troldtekt og dampspærre? Alternativt kan jeg se de sælger nogle akustik plus plader som har noget tyndt isolering på bagsiden. Jeg har indkøbt almindelige troldtekt plader men tænkte man måske selv kunne lukke noget tyndere isolering på bagsiden af disse så det passer med forskalling (25mm)
Må jeg selv fjerne trædåsen i væggen og sætte indmuringsdåse i ? Samme spørgsmål med loftdåse? Jeg er klar over elektriker skal slutte det til men hvad må man gøre selv
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke et krav at der skal være 45 mm isolering over troldtek. Sådan som din installation er lavet skal der sikkert bruges en lufttæt dåse i loftet. 
Alt arbejde med fast installation er autorisationskrævende.
Du skal nok banke lidt på pudslaget for at mærke efter om det sidder læs. Det gør det ofte omkring sådanne huller. Så er Weber udmærket til at pudse efter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også