Mistanke om skimmelsvamp Helle123 2 18-05-2025 07:13 Jeg har disse pletter på et gammelt trægulvUmiddelbart kan det ikke vaskes væk og er helt tørt. Nogen der ved om det kan være skimmelsvamp?VhHelle 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
matich 5 18-05-2025 08:08 Jeg har selv haft skimmelsvamp i huset og det var primært på væggen. Det var mere blødt/diffust afgrænset. Har ikke set spor der lignede det du viser her. Billede 3 er dråbeformede pletter, muligvis efter en potteplante hvor tidligere beboer har spildt vand mange gange. De (fugt)skader ligner ikke typisk skimmel, men det kan heller ikke udelukkes at kan være misfarvninger efter at skimmelsvamp har kunnet “nyde” de fugtige forhold i det hjørne. Billede 1 og 2 er vanskeligere at bedømme. Jeg ville tro det var skidt og misfarvning, måske rester af lak eller maling. Hvis du vil være helt sikker, må du nok have en person til at se på det (og lugte til det) i virkeligheden. (Disclaimer: Dette er kun min egen erfaring og mening ud fra disse billeder. 🙂)
jhb 805 6780 18-05-2025 08:50 Har du prøvet at vaske det med lidt skrappe midler, Radalon eller klorin, for at se om pletterne forsvinder?
GodeVen 4323 5220 19-05-2025 10:24 Det langs gulvlisterne ligner kanten fra en tidligere gulvafhøvling. Det kan også være skidt fra gulvvask. Det er i hvert fald ikke skimmelsvamp. Noget kan sikkert fjernes ved at skubbe med en spartel ind mod væggen. Men man skal ikke regne med at det helt forsvinder. Hvis pletterne ikke forsvinder fra potteplanten, med Rodalon eller kraftig gulvvask med en stiv børste. Kan du prøve med fint sandpapir, men det vil lysne træet i forhold til resten af gulvet.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her