Springer ud af 1 gear ved igangsætning

Jeg har fået købt mig en Peugeot Partner fra 2007 som der desværre ved ​igangsætning springer ud af 1 gear hvad kan sådan noget skyldes og er det pokkers dyrt at lave 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er efter hvor fejlen ligger. Hvis det er mekanismen mellem gearstang og gearkasse, er det nok relativ simpelt. Hvis det internt i gearkassen er det en større sag, hvor det billigste måske er en anden gearkasse fra en hugger.
DanielR skrev den 16-05-2025 11:57:20

Jeg har fået købt mig en Peugeot Partner fra 2007 som der desværre ved igangsætning springer ud af 1 gear hvad kan sådan noget skyldes og er det pokkers dyrt at lave 

Hvis du er heldig er det bare en justering der skal til, hvis det er noget indvortes i gearkassen er det straks værre.

Men er der ikke garanti på bilen, eller er den købt privat ??

Vi prøver igen, i morgen --
Den er købt privat uden jeg blev oplyst at den sprang ud af 1 gear under igangsætning 
Du køber da vel virkelig ikke en bil uden at prøvekøre den ??  ved prøvekørslen da var fejlen der sikkert også !

"AUTOELEKTRIKEREN"
Desværre opdagede jeg ikke fejlen da det kun er periodisk den gør det 
Annonce
Hvis gearforbindelserne er slidte, så kan du opleve, at den ikke altid bliver skubbet helt ind i første gear, hvorfor den så springer ud igen. Det er nok kun et besøg ved mekanikeren, der kan afgøre problemets omfang med sikkerhed.

Hellere leje end at bo på gaden.
Hvor mange km har den kørt?
Har du servicebog på den, og viser denne at der er foretaget anbefalede serviceeftersyn?
Hvis ja kan du jo spørge dem og de har nævnt problemet for den tidligere ejer.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis