Skal der armering i beton under dør?

Jeg skal have en ny hoveddør i en ydervæg, og den skal højere op end den der sidder der nu (for at den passer til gulvet indenfor). Derfor skal muren (soklen) der skal bære det nye dørparti være 20 cm højere end den er nu. Min bygningskonstruktør siger jeg skal støbe med beton. Skal der armeringsjern i? Jeg overvejer også at skrue nogle karmskruer ned i det gamle så betonen får godt fat? Jeg kunne spørge min ven, men nu vil jeg prøve at spørge jer :-) Tak for alle de gode råd jeg allerede har fået her!

PS: Tegning er ikke målfast, og gulvet kommer ud til døren ;-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det skulle ikke være nødvendig. Det er mere et problem at få beton til at sætte sig fast på den gamle beton. Her skal du vaske det så godt som muligt, hugge en masse hakker i overfladen, smøre med tynd blanding med sand og cement. Så vil dine skruer naturligvis hjælpe med at holde det på plads. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det var hurtigt svar, tak! Så du siger ja til skruer? Eller det er også valgfrit / ikke nødvendigt? :-)
Alting er valgfri. Det er dit hus.  
Men 4-5 skruer i hver side er godt til at holde det på plads. 
Du tegner mursten som gammel sokkel men skriver beton, så det regner jeg med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej igen - det er godt regnet med - mursten er fra en snittegning jeg havde, men reelt støber jeg oven på støbt sokkel fra 1942, og min støbning kommer til at starte hvor mursten ellers starter... 

Og i soklen er der så faktisk ikke noget mellemrum ​(og isolering) - det er der først ​ved hulmur mellem ​to halvstensvægge.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis