Hvilken prop passer til gammelt radiator gevind?

Hej,
Jeg er i gang med at renovere et rum, og for at kunne male og spartle ordentligt har jeg taget radiatoren ned fra væggen. Jeg vil gerne midlertidigt lukke de to huller, hvor radiatoren sad, men gevindet i den ene side passer ikke med nogen af de gængse størrelser, jeg kender til.

Det er en gammel radiator, og huset er fra 70’erne, så jeg ville høre, om nogen har en idé om, hvilken type prop eller fitting jeg skal bruge for at lukke det af?
Gevindet er nogle millimeter større end 1/2", men mindre end 3/4". Som man kan se på billederne, udvendig 22.8 mm..
På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru den anden del ud af radiatoren, og luk enden med en prop. (slutmuffe)

Det tyder på det er 3/8" rør du har, her har unionen 5/8" rør gevind, som måler 22,9 mm udvendigt.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for det hurtige svar. Der er desværre ingen måde, jeg kan få den del ud af radiatoren, som du kan se på billederne – den sidder virkelig fast. Udvendigt er der ikke noget at tage fat i med et værktøj, og der er ingen flader, man kan gribe om. Indvendigt er der to "nipler", muligvis til et specialværktøj, som jeg ikke har. Jeg har prøvet at tage fat med en vandpumpetang, men lige meget hvor meget jeg prøver, så kan jeg simpelthen ikke få den løs.
Tror du, at noget som det på billedet, jeg har vedhæftet, kunne virke? Eller måske hvis jeg køber en radiatorforskruning? Jeg tænker at tage forbi en lokal VVS-butik i morgen – skal jeg så spørge efter en 5/8" slutmuffe? 

“Messingdimsen” som du måler på ved 1. billede er den ene halvdel af en union. Skru den af røret. Så kun du bruge en helt almindelig (3/8”) slutmuffe på røret.

Søren O
Så kan du købe en 3/8" union/radiatorforskruning, som du montere på den eksisterende halvdel, og propper dens 3/8" gevind af.
her fra bauhaus kan sikkert findes billiger

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også