Plæneklipper kører alt for hurtigt!

Jeg har fået en 10 år gammel plæneklipper med fremdrift foræret, fordi den ikke kunne starte længere.

Jeg får den igang, men den kører utroligt hurtigt i motoren synes jeg.
Når jeg kobler fremtrækket til, så kører den også tilsvarende hurtigt, så jeg skal småløbe efter den, og det er jo ikke meningen.
Den ryger en anelse.
Luftfilterkassen er den sorte cylinder ved siden af benzintanken, men det er tomt. Altså intet filter i - kan det være en del af årsagen? 

Jeg har ikke kunne finde modellen, og dermed søge efter et nyt filter. Heller ikke ved at slå motornummeret op.
Ellers en ok lille selvkørende maskine med opsamler, som dog ikke fungerer som den skal nu.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
​​​​​Du skal nok have omdrejningerne på motoren justeret ned..
Optimalt er at få målt omdrejningerne, de plejer generelt at ligge mellen 3000-3500 o/m for plæneklippemotore.

Men tjek lige om omdrejningsregulatoren virker, kan være blokeret af gammel græs og skidt.

Nogle motorer styres omdrejningsregulatoren af olien i motoren, så tjek også om oliestanden er korrekt.

Prøv evt at kikke denne video hvordan man stiller max o/m, tænker det er det samme på din selv om det ikke er samme model.

Tros kunstig hår og hugtænder, er han seriøs nok..

video link

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 14-05-2025 15:33:36

Du skal nok have omdrejningerne på motoren justeret ned..
Optimalt er at få målt omdrejningerne, de plejer generelt at ligge mellen 3000-3500 o/m for plæneklippemotore.

Men tjek lige om omdrejningsregulatoren virker, kan være blokeret af gammel græs og skidt.

Nogle motorer styres omdrejningsregulatoren af olien i motoren, så tjek også om oliestanden er korrekt.

Prøv evt at kikke denne video hvordan man stiller max o/m, tænker det er det samme på din selv om det ikke er samme model.

Tros kunstig hår og hugtænder, er han seriøs nok..

video link

Tak - spøjs fætter ham i videoen - Det skal jeg få set på. Kunne måske godt være en omdrejningsregulator der var stået af - så er spørgsmålet om jeg kan finde frem til den på denne maskine :D Oliestanden er helt OK.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis