Gulvet i udestuen

Jeg søger en løsning til at renovere min udestue. Gulvet var dækket med vinyl og under det plader af Novopan. Da vi flyttede ind i huset for to måneder siden, fjernede jeg vinyl og pladerne, og jeg kunne tydeligt se, at pladerne var fugtige og havde skimmel. Jeg har nu lagt fliserne over hele udestuen, og under fliserne fandt jeg sten og cirka 20 cm høj fugtig jord.
Da jeg søgte på løsninger for at sikre, at gulvet forbliver tørt, og at jeg kan lægge vinyl eller laminat på, fandt jeg tre løsninger. Jeg ved dog ikke, hvilken af dem der er den bedste og mest praktiske, og om de alle kan anvendes. Her er de løsninger, jeg fandt:
Løsning 1:Jeg læste et sted, at jeg kunne dække gulvet med en dampbarriere og isolere det, og derefter lægge et lag af plader som f.eks. Novopan for at forhindre fugt i at trænge op.
Løsning 2:En anden løsning blev også foreslået, hvor jeg kan dække fliserne med en dampbarriere og støbe et betonlag over det og derefter lægge gulvbelægning ovenpå.
Løsning 3:Jeg blev dog lidt forvirret, da en tredje person anbefalede, at jeg skulle installere gulvet ved hjælp af kapillære metoder, men jeg er ikke sikker på, om dette er den bedste løsning. Jeg vil gerne vide, om nogen har erfaring med dette og kan give mig råd om, hvad der er bedst at gøre.
Desuden er udestuen isoleret med termoplader, og vinduerne er også termisk isolerede, men det er ikke helt tæt. Jeg har en plan for at tætne området i vinter, og jeg vil gerne høre, om nogen har erfaring med at sikre, at gulvet forbliver tørt, og hvordan man bedst kan sikre sig mod fugt i en udestue.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis