Reparation af vinduesramme

Halløj

Jeg skal have skiftet en del af bundrammen på et par fastkarmsvinduer. Det der skal skiftes er (selvfølgelig) den udvendige del af bundrammen, altså den del ruden “står på”. Teknikken tror jeg der er styr på, men bør jeg bruge trykimprægneret træ, fx skære det af en stolpe, eller er forrammetræ bedre ?

Pft
Michael
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det overhovedet skal give mening rent tidsmæssigt skal du bruge træ i en ordentlig kvalitet. Dvs. kernetræ, hvilket hverken trykimpregneret eller forrammetræ kan siges at være.

Selvbygger med stort S. 
Tryk imprægneret træ er ofte af dårlig kvalitet, så det ville jeg ikke vælge. Det skal netop være kernetræ da det holder mange år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Genbrugstræ kunne også være en mulighed, hvis det har siddet indendørs..

Jeg skiftede for nogle år siden nogle indvendige døre med karme der var over 50 år gamle, karmene var af utrolig god kvalitet under de mange lag maling, gemte der sig træ med  årringene lagde utrolig tæt, og når man savede i det var der den herligste duft af "friskt træ"

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også