hfi faldt ud

Hr i weekenden var jeg ude og gøre et plast termo tag ren med højtrykrenseren, kablet ud til maskinen er med aktiv jord men maskinen er uden jord. Er det normalt at vand tågen som må have ramt samle dåsen med de 3 udtag får hfi til og slå fra ?

Hvis der nu ikke havde være en jord i dåsen hvad var der så sket ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er helt normalt.

Hvis der ikke havde være jord, er der risiko for at du havde fået stød når du rørte dåsen. Stødet ville dog ikke være større end det HFI tillader, og derfor ikke farligt for raske personer. Hvis det var store mængder vand, ville HFI måske slå ud selvom der ikke var jordledning.
Hvis kablet ud til er med ​jord, må maskinen også være forbundet til jorden 
Du bør få den omtalte dåse undersøg for tæthed. Der burde ikke komme vand ind i den med mindre du har sprøjtet med en stråle på den eller det er den forkerte kapsling.

fase
Højtryksrensere sælges normalt med stikprop. Så jeg går ud fra at dåsen der omtales er en stikdåse. Den vil normalt ikke være vandtæt og man kan selvfølgelig godt tilslutte en højtryksrenser selvom den ikke har jord.
Der står samledåse med tre udtag. Memes der virkelig et tristik?

fase
Jeg har meget svært ved at forstille mig at en højtryksrenser bliver tilsluttet til andet end en stikdåse eller en stikkontakt. 
Annonce
GodeVen skrev den 12-05-2025 12:11:48

Jeg har meget svært ved at forstille mig at en højtryksrenser bliver tilsluttet til andet end en stikdåse eller en stikkontakt. 

Det har du da ret i, men et løst tristik formentlig som den ene ende af en forlængerledning. Jeg ville bruge en forlægerledning med et forlængerled som afslutning. Vi har med vand at gøre. 

fase
Når jeg arbejder med højtryksvasker sørger jeg for ikke at sprøjte vand på stikproppen. Det lidt det samme som en hækklipper med ledning, man klipper ikke der hvor ledningen er.
S. Fabrin skrev den 12-05-2025 11:39:22

Hvis kablet ud til er med jord, må maskinen også være forbundet til jorden 
Du bør få den omtalte dåse undersøg for tæthed. Der burde ikke komme vand ind i den med mindre du har sprøjtet med en stråle på den eller det er den forkerte kapsling.

stikdåsen er denne i modsatte ende er der et grøn slagfast stik

men korrekt den er ikke vandtæt i enderne, der var ikke direkte vand på dåsen men forstøvningen må have været nok til det har trængt ind i dåsen som har været adskildt og tørret.

https://www.greenline.dk/stikdaase-med-3-udtag-jord-groen-5023
jetdirect skrev den 12-05-2025 17:14:24

men korrekt den er ikke vandtæt i enderne, der var ikke direkte vand på dåsen men forstøvningen må have været nok til det har trængt ind i dåsen som har været adskildt og tørret.

Når jeg nu læser dit svar på det indlæg du henviser til, passer pengene bedre. Ikke at jeg forventer at alle fagudtryk er kendte af de, der stiller spørgsmål, Men for det meste forstår jeg og andre noget bestemt ved et udtryk som en dåse, en afbryder eller en stikkontakt. Tit bliver der skrevet at lyset bliver tændt på stikkontakten, hvor der menes afbryderen. derfor er det vigtigt, at der vises billeder, af det der menes.

Mit svar er ikke på nogen måde rettet mod dig alene, men også mod andre, der stiller spørgsmål af typen: Mit relæ slår ud, når jeg tænder lyset.
I sådan et tilfælde sidder jeg med åben mund og polypper. Jeg bliver nu nødt til at stile spørgsmålet: hvilket relæ. Jeg kan også gætte og spørge går lyset ud i hele huset eller kun i noget af det.
Du skal på ingen måde tage mine skriblerier som kritik, men som et forsøg på forklare, hvordan det ser ud fra den side hvor der kun er en tekst på en skærm. fik du i øvrigt renset taget   ​.

fase
S. Fabrin skrev den 12-05-2025 17:49:46

jetdirect skrev den 12-05-2025 17:14:24

Når jeg nu læser dit svar på det indlæg du henviser til, passer pengene bedre. Ikke at jeg forventer at alle fagudtryk er kendte af de, der stiller spørgsmål, Men for det meste forstår jeg og andre noget bestemt ved et udtryk som en dåse, en afbryder eller en stikkontakt. Tit bliver der skrevet at lyset bliver tændt på stikkontakten, hvor der menes afbryderen. derfor er det vigtigt, at der vises billeder, af det der menes.

Mit svar er ikke på nogen måde rettet mod dig alene, men også mod andre, der stiller spørgsmål af typen: Mit relæ slår ud, når jeg tænder lyset.
I sådan et tilfælde sidder jeg med åben mund og polypper. Jeg bliver nu nødt til at stile spørgsmålet: hvilket relæ. Jeg kan også gætte og spørge går lyset ud i hele huset eller kun i noget af det.
Du skal på ingen måde tage mine skriblerier som kritik, men som et forsøg på forklare, hvordan det ser ud fra den side hvor der kun er en tekst på en skærm. fik du i øvrigt renset taget   .

Når jeg skriver forsøger jeg og forklare det så godt som muligt og lige mht stik typen på denne forlænger ledning var jeg så ikke klar over navnet på den precis. 

næste gang vil der blive brugt en ledning med støbte stil så evt vand ikke kan trænge ind.

ja taget på udestuen blev rent man kunne da se hvor man nåede til og ​med mere lys til følge.

Dine svar og andres  ligger jeg stor værdi og har altid været brugbare.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis