Udvendigt vægstik der er IP66

Hej, jeg har sådan et alm. 'stænktæt' vægstik udenfor. Når der sidder noget i stikket og det styrt-regner, så har jeg et par gange oplevet, at min HFI er slået fra.
Så jeg tænkte, at man jo bare kunne finde et IP66 stik, men det er åbenbart ikke så let. Den eneste model jeg har kunne finde er denne hos Amazon: https://www.amazon.de/Marscharm-Udend%C3%B8rs-stikkontakt-kontaktindikatorlys-flip-l%C3%A5g/dp/B0CC4GZ7LY?shipTo=DK&source=ps-sl-shoppingads-lpcontext&ref_=fplfs&smid=A1V8OR1X4OLSMI&language=da_DK&gQT=1&th=1
Her lukkes alt ligesom ned over selve stikket - det virker ret smart og også at det er et dobbeltstik, der kun kræver et ledningssæt (eller hvad det nu hedder). MEN er det lovlige her i DK? Jeg kan se, at der ikke er jord på stikket, men det er måske heller ikke relevant eller? Er det bare at bestille sådan ét hvis det er lovligt? Findes der alternativer jeg bare ikke lige har kunne finde? Idéer og forslag modtages med kyshånd.
Tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er faktisk jord, da det åbenbart er Schuko typen. De små ben for oven og for neden er jord.
Ser ellers ret smart ud.
Tror det lovligt.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvis stikkontakten er CE mærket, er den lovlig.

fase
Lovlig eller ej, så er den praktisk og dertil grim. Tysk, når det er bedst 😂

Men ja, har undret mig om det samme ift manglen på mere regntætte dåser til udendørs brug. LKs er ikke beregnet til at få hældt vand ud over sig, mens den vist vist kræver en reel oversvømmelse for at blive våd. Hvis den dog blot fandtes i en æstetisk model også 
IP 65 er gældende når der ikke er sat et stik i stikkontakten 

fase
Som Fabrin skriver er tætheden gældende uden der sidder noget monteret i stikket? Hvis hpfi slår fra i regnvejr uden der sidder noget i stikket er det i min bog enten en reklamation eller mangelfuld montage.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis