Løsning til fuger og aflukning omkring vinduer EEShandyw 6 10-05-2025 09:19 Vi har overtaget et hus med en ufærdig løsning omkring vinduer og døre. Der er brugt skum til isolering men ingen afslutning.Har i nogle gode råd til hvordan det kan laves? Huset er træværk af cedertræ og marhogni vinduer. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
BOFH 3271 8600 10-05-2025 09:42 For det første ville jeg kradse det skum ud og fylder op med tjæret værk. Skum og glas/stenuld er problematisk i trækonstruktioner.Dernæst er der behov for noget kærlighed med sandpapir og olie/maling behandling af selve vinduet. Der er påført beklædning ved vinduets bundkarm - håber ikke vand kan komme bagved? Ift afslutning ved vinduets ramme kan du bruge bagstop og fuge eller evt en kantliste så enderne på beklædningen bliver beskyttet. /BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
EEShandyw Trådstarter 6 10-05-2025 09:48 Tak for svar :-) Jeg må i gang med noget udkradsning af skummet og få noget tjæret værk ind.
Superdiy 1943 4200 10-05-2025 18:08 Det er lidt en ærgelig gds løsning når nu man har valgt så fine materialer.Afslutningen mellem vindue og beklædning burde være lavet med en lodret “pind” i enten mahogni eller cedertræ, sålbænken i metal eller skiffer. Selvbygger med stort S.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her