Forbinde udendørs ladestation til indvendig strøm, igennem murstens mur....forslag til løsninger? :-)

Er ved at hjælpe min forældre med deres nye robotplæneklipper(Husqvarna model)!  Strømforsyningen til ladestationen er ikke godkendt til udendørs brug....eller mere nøjagtigt, selve "klodsen" af strømforsyningen er ikke godkendt.

Så jeg havde umiddelbart forestillet mig en løsning, som gjorde det muligt at tilslutte strømforsyningen på indvendig side af muren. Og så bore et hul hvor kablet kan føres igennem til udvendig side og hen til ladestationen som er placeret tæt ved muren.
Jeg forestillede mig at der sikkert fandtes et "plastikrør løsning", som kunne bruges som en slags "tunnel" til kablet.  Men da huset jo gerne skulle bevare tætheden, mangler jeg lige at finde ud af om der findes en løsning som både kan slutte tæt omkring kablet når robotten er i brug om sommeren.  Og lukkes helt via et låg/prop, når kablet fjernes i vinter perioden.....findes der mon sådan en købe-færdig løsning som kan dette?  

Den mere besværlige løsning(ifht. opbevaring af "klodsen" om sommeren), ville jo være at opføre en udvendig stik kontakt på muren(med IP67/68 godkendelse), hvor ladestationen så tilsluttes.  Men i dette tilfælde, ville strømforsynings enheden plus det lange kabel den er tilkoblet, jo skulle gemmes væk på en eller anden måde...så den er beskyttet imod regn(og at man ikke ved et uheld snubler over den eller evt. laver skader på den).  Skal nævnes at arealet ladestationen står på, er et stort flise areal(ca. 5mx14m) som grænser op til husmuren og står frit uden overdækning af nogen art.

Ah, jeg fandt alligevel et billede.....her kan man se hvor robot stationen ca. kommer til at stå, symboliseret via den hvide garage/kasse, som ladestationen ender med at blive placeret under(efter den er blevet malet svensk rød).

Håber der er nogle mennesker derude, fulde af gode ideér!   ;-)

Og hvis jeg ikke fik forklaret mig godt nok, må I endelig spørge!  :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke vise et bilede af "klumpen", der skal i stikkontakten. Billedet må gene vise tilladelserne, der typisk er på bagsiden.
Du kunne lave/få lavet en stikkontakt og forsyne den med et tag, der også dækker strømforsyningen.

fase
S.Fabrin>  Jeg har desværre ikke taget et billede af strømforsyningen.....men hvis du ved hvordan strømforsyningen til en større bærbar computer ser ud, har du en god idé. Bare med den forskel, at kablet der går videre udenfor, her er 5-6 meter langt og meget tyndt, med et tilslutnings stik monteret i enden. Og dette gør at hullet i muren bliver nødt til minimum at være et sted imellem 3-4 cm i diameter, for at stikket også kan komme igennem.

Hov, jeg fandt et billed af selve strømforsyningen(uden monteret udendørs kabel), hos denne forhandler = https://www.ankerbjerre.dk/reservedele/husqvarna/robotplaeneklipper/automower-305e-nera/power-unit-power-supply-2-2a-e
Det rigtige må være at montere en udvendig stikkontakt (evt. i muren), og så placere ladeenheden i robothuset. 

Søren O
Jeg har lader indendørs, og så går ledning igennem ved vindue. Kablet er så tyndt at det ikke gør noget at det sidder i klemme der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Savingsninja.

Grunden til, at jeg gerne ville se et billede af strømforsyningen, er at de udføres som den du viser og i en udgave, hvor stik og strømforsyning er bygget sammen.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også