Vandlækage alarm

Hej, sad lige og læste om en pænt stor vandregning - forårsaget af en uopdaget lækage.

Søger derfor anbefaling af en lækagealarm, ikke en der starter en sirene e.l. fordi der er vådt på et gulv. Men en der detekterer at der altid løber vand i forsyningsrøret, og advarer via app, sms eller mail.
Gode forslag udbedes. Tak

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit forsikringsselskab har samarbejde med et firma, ​hvor man kan få en enhed gratis..
Du kunne prøve at høre dit ad🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det gør din vandmåler sikkert allerede.
Hvis du installerer en app på din telefon der hedder "Watts On", så får du en notifikation hvis der registeres konstant vandforbrug over 24 timer.
Discrusio skrev den 09-05-2025 06:47:45

Hvis du installerer en app på din telefon der hedder "Watts On", så får du en notifikation hvis der registeres konstant vandforbrug over 24 timer.

Hvor får appen sine data fra? Er det fra min vandforsyning eller hvor?

fase
S. Fabrin skrev den 09-05-2025 07:15:41

Ja fra vandforsyningen

Discrusio skrev den 09-05-2025 07:21:33

S. Fabrin skrev den 09-05-2025 07:15:41

Ja fra vandforsyningen

Kan du ikke vise lidt om, hvordan du kobler tit en tilfældig forsyning. Jeg får vand fra  kalfor.dk

fase
Annonce
Her får vi sms fra vandforsyning ved utætte vandrør eller løbende toilet. Altså hvis vandmåler har kørt i lang tid uden stop. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 09-05-2025 07:48:03

Her får vi sms fra vandforsyning ved utætte vandrør eller løbende toilet. Altså hvis vandmåler har kørt i lang tid uden stop. 

Det er fint nok, men der, hvor jeg bor, er der 19 forbrugere. Så jeg går ind på forsyningens hjemmeside og ser om der er et forbrug om natten. det skulle så gerne være nul bare en times tid. så er der ikke fejl på vandinstallationerne.

fase
Ja eller kigge på vandmåler på dage hvor der ikke er gang i havevander. Så skulle denne gerne stå stille, undtagen ved forbrug, f.eks. nogle minutter efter toilet besøg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Discrusio skrev den 09-05-2025 06:47:45

Tak for den info. Den kendte jeg ikke.

Er i gang med at sætte op, men skal lige have lidt koder m.v. fra forsyningsselskabet.

I øvrigt underligt at app’en hedder Watts på min iPad, og Watts On på min Android tlf. 😇

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvis man har et afkalknings anlæg er det også ofte indbygget. Så hvis man overvejer begge dele kan man måske spare lidt. 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis