Olie-spild på Mondeo 1999 + lidt flere spørgsmål

Hej med jer

Måske nogle kan hjælpe
Min Ford Mondeo fra 1999 er begyndt at "spilde" lidt olie.
Der er ingen mislyde men den drypper lidt.
Jeg kan ikke se hvor det kommer fra !!
Mit spørgsmål er : Hvis det er længe siden
jeg har skiftet oliefilter kan de så blive lidt utæt ???
Eller kan det være andet ???
Det er ikke ved bundproppen. !!!

I øvrigt er der knækket en fjeder ved højre støddæmper !!!!
Er det ikke meget tidligt ??

Bilen har kørt 120.000 er der nogle som kender et sted hvor det er billigt at få skiftet en tandrem på en sådan ???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil normalt kunne se, hvor det kommer fra, ved at se på, hvor motoren er "tilsvinet" - selvom olien pga. fartvind kan blive trykket opad på blokken.
Den kan sagtens dryppe lidt - fra ventildækselpakning, bundprop eller et helt andet sted, uden at det betyder alverden. Men er det mere end "en smule", bør du få det checket.
- er du forøvrigt sikker på, at det er olie? Kan også være en dejlig cocktail af vand, undervognsbehandling og snavs.

Mht. tandrem - har lige fået tilbud fra Audi i Flensburg. De skifter alle kileremme, tandrem, vandpumpe og gearolie på min vw for 2000 mindre end i DK - begge autoriserede værksteder. Måske et alternativ? - altså ikke audi, men en Ford forhandler lige syd for grænsen.

Mvh.

Jan R.
Din "tikken" er formentlig bare de hydrauliske ventilløftere, der ikke får olie nok lige til at starte med. Her den spildt meget olie, bliver den ved med det, indtil du fylder efter.

Men kør nu omkring et værksted og få stillet din urolighed - det koster max. en halv times arbejdsløn.

Mvh.

Jan R.
Hej..

Hmm. Hvor tit tjekker du olie.. Hvis først den er begyndt at tikke, så mangler den en del olie.. og det er skidt..

Se og træk oliepinden og se efter og det kan kun gå for langsomt....
Det skal du forøvrigt gør jævnligt..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis