Sinus 330 lampe ombygning til LED ideer

Hej
Jeg har Piet Hein Sinus 330 pendel, den er født med halogen GY6.35 - 12 V. pære, det noget tid siden jeg gik over til LED pære men nu er loft trafoen gået til, så tænkte jeg på at få LED lys i den evt. med en G9 fatning og pære, men det passer ikke ind og bliver for høj.
Der findes ``original´´ ombygningen Sinus LED upgrade men de ved også godt hvad de vil have for det, de enkelte dele kan i se HER.
Jeg har søgt efter pære der ligner uden held. Er der en der har en ide til en god løsning?

J.A.
Det løser vi....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den loft trafo kan næsten ikke gå til. Det er ikek nogen elektronik eller lign. Bare en viklet transformator. 
Prøv at skille det lidt mere ad og se om det er en løs/knækket ledning eller en termosikring der er smeltet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er en termosikring i transformeren, så hvis du har muligheden begynd med at måle om derer spænding ud af transformeren.

fase
Kan du måle 12V ud på transformeren? Eller læser du på mærkningen?

fase
Nej der kommer ikke 12V ud

J.A.
Det løser vi....
Annonce
J.A.F. skrev den 08-05-2025 18:48:51

Nej der kommer ikke 12V ud

Nå så skal vi til at måle. Du kunne begynde med at måle modstand i primærsiden på transformeren. den skal være tæt på nul, altså kun nogle få Ohm. Hvis der ikke er gennemgang, er enten sikringen eller en viking i trafoen brændt over. 

fase
Det er en vikling der er gået, så det er en ny trafo. Hvis der ikke kommer en ide til ombygning til LED.

J.A.
Det løser vi....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis