Inddækning, zinktrappe, flexbånd.

Hej. Jeg står og skal i gang med at få lavet det sidste på taget. Jeg har et hus i 2 tagniveauer, og der hvor de mødes skal der dækkes af. 

Jeg genbruger den gamle zinktrappe og lukker af med flashbånd i stedet for det gamle bly. 

Jeg skal ha rykket zinktrappen en sten op, da taget er hævet lidt. 

Men jeg er i tvivl om jeg skal gå 2 sten op for at give bedre plads til flashbånd? 

Hvad synes i?  Jeg vil jo gerne have så lidt bånd som muligt synligt, men jeg er i tvivl om det er for tæt. Der er måske 2 cm luft fra zink til tegl. 

​Her på billederne er zink rykket 1 sten op. 

Tak 

Vh.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have  flashbånd monteret først, så det sidder glat på væggen og ud over første bølge på tagsten. Jeg synes det ser ganske godt ud med det som du viser nemlig hæve 1 sten. Så bliver der godt nok en lille "grøft" som vandet fra væggen løber i. Men det er ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak. Jeg fortsætter :)

Vh.

Husk at porøse overflader skal rengøres grundigt og forbehandles med deres primer for optimal vedhæftning. 
Fladen for vedhæftning på murværk og tagsten skal være min 50mm og evt spænd større end 50mm skal understøttes.
Ift tagsten skal det evt tilskæres så det ikke når helt ned i bunden af bølgen da klæbekanten ellers er unødvendigt udsat for løbende vand og frost.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 07-05-2025 10:32:06

Husk at porøse overflader skal rengøres grundigt og forbehandles med deres primer for optimal vedhæftning.
Fladen for vedhæftning på murværk og tagsten skal være min 50mm og evt spænd større end 50mm skal understøttes.
Ift tagsten skal det evt tilskæres så det ikke når helt ned i bunden af bølgen da klæbekanten ellers er unødvendigt udsat for løbende vand og frost.

/BOFH 

Tak. 

Vh.

Så langt så godt.

Når jeg skal fuge zinktrappen på igen, skal jeg sætte den i mørtel eller er det nok at sætte den på stenen og fylde op med mørtel?

Tak

Vh.

Mener der skal fræses ca 3cm ud for at det nye mørtel har nok flade at hæfte på.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis