Bankelyd nybygget rækkehus

Hej,

Jeg har lige hørt en form for bankelyd af to omgange med en times mellemrum. Lyden kommer udefra og på siden af vores hus.
Det lyder som nogen kaster en sten eller banker semi hårdt med en hammer på væggen.
Det er et nybygget rækkehus.

Nogen der har et bud på hvad det kan være? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wow!
I stedet for at lette bagdelen og se efter, skriver man til et forum i stedet.
Herlige tider!

Bent Andersen skrev den 07-05-2025 01:39:58

Wow!
Herlige tider!

Det gjorde jeg skam også, men synes ikke der var grund til at skrive dette, når det ikke ville ændre på mit spørgsmål…

Men mange tak for din “positive” indstilling og “meget” brugbare kommentar til mit spørgsmål 😊

Herligt med folks indstilling i disse tider …. 😉
larsen56 skrev den 07-05-2025 06:15:16

tagkonstrution

Tak for svar på mulig årsag! 

Hamduvedno skrev den 07-05-2025 07:27:59

Bent Andersen skrev den 07-05-2025 01:39:58

Wow!
Herlige tider!

Det gjorde jeg skam også, men synes ikke der var grund til at skrive dette, når det ikke ville ændre på mit spørgsmål…

Men mange tak for din “positive” indstilling og “meget” brugbare kommentar til mit spørgsmål 😊

Herligt med folks indstilling i disse tider …. 😉

Se det som et svar på dit spørgsmål, der er noget nær umuligt at svare på, fordi det kan være flere ting.

Radiatorer er der sikkert ikke - er der træ mv. i dine vægge, har du anden form for klima skærm end mursten, er det et trægulv der sætter sig, evt. fj.varme der stiger/falder i tryk, carport / udhus mv. der er koblet op af gavl - osv. Men taget er et godt bud. Måske har dine naboer oplevet det samme.

Det kan være mange ting. Tagrender der udvider sig, eller som andre næver rør eller bygningsdele. Prøv at bemærke om det har noget med solen at gøre, temperaturer eller andet der sker, når lydende kommer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis