Kan man bare pudse vægge op

Hej,

Mig og min kæreste overtog en lejlighed for et par dage siden, det er første gang for os begge at være boligejere så det hele er meget nyt, så undskyld nolge måske lidt "basic" spørgsmål :)

Ude i køkkent er nogle af væggene ikke i tip top stand, men vi er i tvivl om hvad man lige gør. Smøre man man bare noget mørtel eller andet op på væggene igen og lapper hullerne eller skal der mere til? Jeg har vedhæftet et par billeder af problemerne :) Det billede med den hvide/gule væg er fra bag ovnen som er fritstående, tænker at det gule er fra madlavning.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved huller som på det nederste billede kan du bruge mørtel. Er huller kun få mm dybe er sandspartel bedre. 
Du kaster godt med vand ind i huller med en børste, Når mørtelen er rørt op, kaster du også den på plads. Altså mørtel på en mops eller spandeske. ( murerværktøj) og kaste det ind imod underlaget. Så får det godt fat. Når du mener der er nok eller lidt derover venter du 1/2 - 1/1 time så det har sat sig lidt. Med et lige stykke bræt (noget længere end hullet) skraber du hen over så overfladen bliver lige. Mangler der lidt så supplerer du og skraber igen med det samme. Så kører du med pudsebræt i cirkel bevægelser, indtil overfladen er glat. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis