Designa skuffer afmontering

Jeg skal have hele skuffen ud men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan? Jeg har forsøgt at trække skuffen ud og så give en godt rykke opad (som på andre systemer) men der virker ikke. Skinnerne i siderne er ved at blive rykket af hvis jeg rykker hårdere. Jeg har også undersøgt om der er en pal der kan trykkes ind så skuffen slipper skinnen. Jeg kan fjerne forstykket på skuffen men det giver mig ikke noget. Skruerne til de skinner der er skruet fast i møbelsiderne er dækket af skuffen så jeg kan heller ikke skrue det hele ud af møblet. 
Hvad gør jeg? Håber nogen kender dette system fra Designa
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skruerne er til bundpladen. Vi havde samme system. Man trak ud og vippede fronten lidt op / tiltede skuffen. Så kom den af. Ikke lige op. 
HrT skrev den 06-05-2025 07:51:31

Skruerne er til bundpladen. Vi havde samme system. Man trak ud og vippede fronten lidt op / tiltede skuffen. Så kom den af. Ikke lige op. 

Tak - når du siger "I vippede fronten / tiltede skuffen" - er det så "indad" eller "udad"? Altså, skal den forreste del af bund løftes, eller skal den bageste del af bund løftes (hvis det giver mening)?

Normalt trækker man skuffen helt ud, og tager fat i skuffefronten og hiver op ad, nogle gange skal man tage bedre fat end man egentlig har lyst til..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 06-05-2025 08:11:49

Normalt trækker man skuffen helt ud, og tager fat i skuffefronten og hiver op ad, nogle gange skal man tage bedre fat end man egentlig har lyst til..

Tak Jens - jeg har simpelthen rykket SÅ vildt opad, at de skinner, der er skruet fast i møblet begynder at give efter. Jeg er bange for at rykke skinnerne ud, så skruerne følger med og flænser skruehullerne i møblet. Jeg er vant til at rykke skuffer ud af andre glideskinner, og der skal de rigtig nok have "et godt ryk". Men det her er simpelthen next level. Derfor tænker jeg, at der sidder en eller anden pal el.lign., der skal frigives for at skuffen kan komme fri af glideskinnen... Hvis der ikke er gode forslag, så bliver det rå vold, for jeg kan som sagt ikke komme til de forreste skruer, der hæfter glideskinnen til møblet, da de er dækket af skuffens sider - selv når den er trukket helt ud.

jcr1966 skrev den 06-05-2025 08:27:11

je_ns skrev den 06-05-2025 08:11:49

Tak Jens - jeg har simpelthen rykket SÅ vildt opad, at de skinner, der er skruet fast i møblet begynder at give efter. Jeg er bange for at rykke skinnerne ud, så skruerne følger med og flænser skruehullerne i møblet. Jeg er vant til at rykke skuffer ud af andre glideskinner, og der skal de rigtig nok have "et godt ryk". Men det her er simpelthen next level. Derfor tænker jeg, at der sidder en eller anden pal el.lign., der skal frigives for at skuffen kan komme fri af glideskinnen... Hvis der ikke er gode forslag, så bliver det rå vold, for jeg kan som sagt ikke komme til de forreste skruer, der hæfter glideskinnen til møblet, da de er dækket af skuffens sider - selv når den er trukket helt ud.

Måske du skulle ringe til Designa, de må kunne komme med nogle trick, nok bedst hvis du kan få fat på en af deres montører.                                

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Ligner en klik-mekanisme, kan den hvide pal vippes ind?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 06-05-2025 09:31:41

Ligner en klik-mekanisme, kan den hvide pal vippes ind?

/BOFH

Jeg har forsøgt - jeg tror den tjener til at aligne skuffen, når den glider tilbage. Der er ligesom lidt spillerum, så hvis skuffen rammer lidt skævt, så bliver den trukket lige ind, når den lukker. Jeg er forsigtig m at presse for meget på plastikstykket, så det ikke knækker… Jeg giver det et forsøg igen i aften. Har også skrevet til Designa og spurgt

Hej igen,

Nu er jeg hjemme og forsøgte jeg igen, denne gang trak jeg op i ca 45 grader (opad/udad) - og det virkede 😁.
Tak, jeg har fået skufferne ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis