halmsuger ?

Jeg har et ret stort halmloft hvor der skal fjernes meget løs halm. Er der nogen herinde der ved om der findes noget ala en halmsuger som kan lede halmen direkte ud i en stor container?

Mvh Jcr1818
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
https://www.isoleringssuger.dk/

Selvbygger med stort S. 
Et slamsugerfirma, der har en såkaldt Mamut suger kan klare det..

Men en gammeldags kornblæser kan nok også klare det, hvis man har passende rør og slanger...

Vi prøver igen, i morgen --
Har været i samme situation med to lofter der skulle tømmes for halm pga forsikring. Det var mest løst og ganske få bundter. 
Jeg lånte en gammel spånsuger fra en møbelfabrik. Ved ikke hvor stor men den kunne sagtens køre på 16A sikringer. Der fulgte lidt 200mm rør med, var heldig at der på mit arbejde blev smidt el del af samme rør ud, samt købte nogle papstøberør i Biltema. Så kunne jeg lige få det til at nå de 50m.
Det gik storartet. Godt nok meget nemmere end at skulle slæbe det hele vejen, men hold da kæft det støvede.
Jeg tror ikke en kornblæser vil være meget bevendt da rørene er for små og der kan ikke bare anvendes større rør for så bliver lufthastigheden for lille.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

je_ns skrev den 04-05-2025 22:48:35

Et slamsugerfirma, der har en såkaldt Mamut suger kan klare det..

Men en gammeldags kornblæser kan nok også klare det, hvis man har passende rør og slanger...

Tak for jeres feedback. Jeg må prøve at se mig omkring efter de ting I her nævner. God dag.

Mvh Jcr1818
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis