Forkert opbygning af vandlås/rørføring?

Mojne jungs.. 
Jeg har monteret køkken og vi er færdig. 
Har dog et lille problem her.. Vandet fra håndvasken render ikk rigtig ned i afløbet. Eller meget meget langsomt. Tænker det ka ha noget at gøre med min rørføring 😅
Vandlåsen kan ikke komme længere ned, men kan sagtens komme højere op hvis det er. 
Håber der er en eller flere der kan hjælpe 😁
Der hvor jeg har min hånd, der kommer der en skuffe, så den kan ikk komme længere ned, medmindre jeg rykker det længere ind imod bagvæggen. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mojn.
Nu skal vi så til at fejlfinde. Skil samlingen mellem vandlåsen og det mørkegrå rør ad og hæld vand i vasken. Hold en spand under. Løber vandet nu hurtigt ud, er fejlen i det mørkegrå rør.

fase
S. Fabrin skrev den 03-05-2025 18:16:59

Mojn.
Nu skal vi så til at fejlfinde. Skil samlingen mellem vandlåsen og det mørkegrå rør ad og hæld vand i vasken. Hold en spand under. Løber vandet nu hurtigt ud, er fejlen i det mørkegrå rør.

Hvis jeg tager vandlåsen af og tænder for vandhanen, så render hurtigt ud.. Så tænker at problemet må være fra vandlåsen og ud.. Har tjekket om der er noget der er stoppet til, hvilket ikke er tilfældet. Så det må være opbygningen den er galt med

Schønebeck skrev den 03-05-2025 18:47:31

Mojn.

Hvis jeg tager vandlåsen af og tænder for vandhanen, så render hurtigt ud.. Så tænker at problemet må være fra vandlåsen og ud.. Har tjekket om der er noget der er stoppet til, hvilket ikke er tilfældet. Så det må være opbygningen den er galt med

Hvad hvis du tager det grå rør af som S.Fabrin foreslog. Hvad sker der så? Og hvis vanden stadig går fint igennem vandlåsen så kan då prøve at hælde vand ned i det grå rør og se omd er skulel være et problem der.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 03-05-2025 20:24:23

Schønebeck skrev den 03-05-2025 18:47:31

Mojn.

Hvad hvis du tager det grå rør af som S.Fabrin foreslog. Hvad sker der så? Og hvis vanden stadig går fint igennem vandlåsen så kan då prøve at hælde vand ned i det grå rør og se omd er skulel være et problem der.

Har haft det grå rør af for at se om der sku være noget i det, men der er ingenting i rørene som sku forhindre vandet i at forsvinde.. Men prøver lige imorgen at ta det grå rør af og så tænde for vandhanen, for at se om det er opbygningen den er galt med.. 

Nu har jeg fundet ud af lidt mere.. Det er lige så snart det grå rør kommer på, så tror jeg det skaber noget tilbagefald.. Men hvis jeg gør sådan der på billedet, så kommer det super fint ud. 
Annonce
har du forøgt blot at hælde vand led i den lange grå rør og og se havd der sker? Måske er der en blokeren længede nede i røret

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Jeg lavede om på det og nu virker det super fint. 
Der er snart ikke meget skab tilbage 

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 05-05-2025 10:23:23

Der er snart ikke meget skab tilbage 

Haha nej men det er kun til skuffer. Og det er købt brugt 😅

På dit oprindelige billede hvor det ikke virkede kunne det jo være det skrå grå rør var sat sådan på at røret fra vandlåsen var presset så langt ned i det andet rør at der reelt kun var en lille sprække i bundet vandet kunne rende igennem.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis