Træterasse med max 5 cm byggehøjde

Hejsa i kloge og erfarne terrasse eksperter

Jeg har et ønske om at lave en træterrasse i et atrium der er 2,8m gange 5.9m men kun 5,5 cm op til terrasse døren. Reglarne er allerede højere end byggehøjden - uden terrasse brædderne ovenpå! 
Så nu er gode råd dyre:
1. Kan jeg bruge terrasse brædder som strør? og klodse dem op med de små plastic klodser så de ikke ligger direkte på de gamle cement fliser
2. Kan jeg bruge reglar og skære dem midt over og lægge dem noget tættere sammen? 
3?? Noget helt andet - der er en gammel rist/afløb som er i 5 cm højde så jeg kan ikke på nogen nem måde komme længere ned i højde.

Hvad mener i ???
På forhånd tusind tak :) 

DIYStorm (Pernille)

Tusind tak for hjælpsomt indput
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  

Måske træfliser kunne være en mulighed?

De findes i mange forskellige versioner..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak Je_ns jeg vil kigge på dem og se om det kan være noget. Ved du om det skal skrues fast i sokkel eller ligger “flydende” ovenpå fliserne?

DIYStorm skrev den 04-05-2025 10:11:29

Tak Je_ns jeg vil kigge på dem og se om det kan være noget. Ved du om det skal skrues fast i sokkel eller ligger “flydende” ovenpå fliserne?

De ligger flydende, nogle typer låses sammen, så hele fladen er sammenhængende.

Vi prøver igen, i morgen --
SUPER god ide !! Tusind tak for hurtigt svar!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også