Værd at fixe?

Har fået denne mindre skramme på min ene fælg i dag. Er ret bitter over det, men når jeg samtidig læser hvad det koster at få repareret ved diverse forhandlere, hvilket er ret pebret, så tænker jeg om det evt er noget man kan lære at leve med? En kammerat sagde at man ikke rigtig ku fixe det selv hvor det ville se pænt ud. 
Har fået denne mindre skramme på min ene fælg i... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
vægten89 skrev den 03-05-2025 13:44:58

je_ns skrev den 03-05-2025 13:04:02

vægten89 skrev den 03-05-2025 13:01:01

je_ns skrev den 03-05-2025 10:39:49

Der findes forskellige reparations kit, til rimelige priser, det komme måske ikke til at se så meget bedre ud her og nu, men gør du ingenting vil skadestedet sandsynligvis hurtigt blive grimt af ir..

Grimt af ir??

Kan skadesstedet udvikle sig også? 

Ja det kan man godt risikere..

Hvis det både kan få rust og udvikle sig er der jo nok ikke nogen vej udenom end at få betalt mig fra at få det fixet 

Hvis du reparere det med sådan et går det selv kit koster det vel i omegnen af 150 kr.

Men hvor slemt det bliver hvis du ikke gør noget afhænger også af kvaliteten på dine fælge, de billige er ret sarte, hvor dem i bedre kvalitet bedre kan klare det..

Bruger du fælgene om vinteren forværre det risikoen..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-05-2025 14:32:57

Der findes forskellige reparations kit, til rimelige priser, det komme måske ikke til at se så meget bedre ud her og nu, men gør du ingenting vil skadestedet sandsynligvis hurtigt blive grimt af ir..

Grimt af ir??

Hvis det både kan få rust og udvikle sig er der jo nok ikke nogen vej udenom end at få betalt mig fra at få det fixet 

Hvis du reparere det med sådan et går det selv kit koster det vel i omegnen af 150 kr.

Men hvor slemt det bliver hvis du ikke gør noget afhænger også af kvaliteten på dine fælge, de billige er ret sarte, hvor dem i bedre kvalitet bedre kan klare det..

Men spørgsmålet er om jeg kan fixe det med sådan et kit når noget af skaden er sket på diamond cut??

​Kender ikke præcis kvaliteten af fælgene. De er vist originale Skoda fælge der fulgte med bilen. Vi købte den brugt for 2 måneder siden. Vi har andre fælge til vores vinterdæk så de vil ikke blive brugt om vinteren 

vægten89 skrev den 03-05-2025 15:01:44

Grimt af ir??

Men spørgsmålet er om jeg kan fixe det med sådan et kit når noget af skaden er sket på diamond cut??

Kender ikke præcis kvaliteten af fælgene. De er vist originale Skoda fælge der fulgte med bilen. Vi købte den brugt for 2 måneder siden. Vi har andre fælge til vores vinterdæk så de vil ikke blive brugt om vinteren

Diamond cut betyder jo bare at der er brugt et skærende diamantværktøj ved fremstillingen af fælgene, hvilket giver en super glat overflade.

Så kan ikke se det skulle være et problem at reparere det selv, skadestedet har jo ikke den super glatte overflade...

je_ns skrev den 03-05-2025 15:47:04

vægten89 skrev den 03-05-2025 15:01:44

Grimt af ir??

Kender ikke præcis kvaliteten af fælgene. De er vist originale Skoda fælge der fulgte med bilen. Vi købte den brugt for 2 måneder siden. Vi har andre fælge til vores vinterdæk så de vil ikke blive brugt om vinteren

Diamond cut betyder jo bare at der er brugt et skærende diamantværktøj ved fremstillingen af fælgene, hvilket giver en super glat overflade.

Så kan ikke se det skulle være et problem at reparere det selv, skadestedet har jo ikke den super glatte overflade...

Ah ja okay jeg er med så. Men den skade yderst til højre er jo stadig sket på den glatte overflade 

Kobber danner ir
Jern danner rust.
Der sker ikke ret meget med aluminium, bortset fra at det bliver mindre synlig, fordi det bliver mere grå i overfladen.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 03-05-2025 23:09:41

Kobber danner ir
Jern danner rust.
Der sker ikke ret meget med aluminium, bortset fra at det bliver mindre synlig, fordi det bliver mere grå i overfladen.  

Der rigtigt det oxidere...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også