Ovn går fra

Hej alle. 
Jeg har overtaget hus og efter at have sat ovn tilbage på sin plads virker den ikke. Der er strøm på men når jeg tænder ovn går alt strømmen i huset. Jeg kan se på eltavle at der er sat 10 a sikring i. Burde det ikke være 16a sikring i denne dåse.  Når jeg prøver at sætte 16 at kan den ikke sidde fast. Må jeg fjerne den ring der sidder deri nu. Passer formentlig til 10a som der har været tidligere. Ovnens strømsvigt sidder på et kraftstik. Håber på hjælp så jeg kan bruge ovn i weekenden ☺️ 

Hej alle.  Jeg har overtaget hus og efter at have... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay så det betyder at jeg kun må have ovnen i dette stik..og derfor ikke må sætte mikrofon i samme dåse på samtidig..eller rettere sagt bruge både ovn og mikroovn på samme tid
Ja, det er korrekt.

fase
Har forsøgt idag og der skete ikke noget 😁 men bruger ofte ikke mikroovn og ovn på samme tid 🙂👍 vi må tage det en af gangen 😁
@S. Fabrin Jeg tror cdp mener at hver stikkontakt har sin egen fase. Altså ikke noget med 400 volt, men 2 stikkontakter med hver deres sikring.

Jeg er ikke bekendt med at der skulle være noget ulovligt i det. Jeg dog ikke om den viste dobbelte stikkontakt har fast forbundet fælles fase, så vil det ikke være muligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis