To vandlåse på samme streng

Hej :-) 
Jeg har et afløb uden vandlås fra en køkkenvask som går ned i et gulvafløb med indbygget vandlås. Afløbet lugter og jeg vil egentlig gerne sætte en vandlås under vasken, men kræver det ikke en vakuumventil for at det ikke klukker?
Mvh Lars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
VIlle det ikek være nemmere at rense den indbygegde vandlås?

Elelrs kan du overveje en indline vandfri lugtstop

Love er minimumsiveauet - men risikostyringen regner altid med en mindre mængde af non-compliance
Hej Buller
Vandlåsen i gulvet lugter ikke, men det gør røret fra vasken og ned til gulvet. Selvom jeg renser det, så er det alligevel et 2 meter langt rør, der nok vil lugte igen. 
Hvad menes der med  “inline vandfri lugtstop”? Syns ikke jeg får nogle logiske hit når jeg søger.
LarsRasmusen skrev den 02-05-2025 18:48:19

Hej Buller
Vandlåsen i gulvet lugter ikke, men det gør røret fra vasken og ned til gulvet. Selvom jeg renser det, så er det alligevel et 2 meter langt rør, der nok vil lugte igen. 
Hvad menes der med  “inline vandfri lugtstop”? Syns ikke jeg får nogle logiske hit når jeg søger.

Står vasken 2 meterfra gulvet? det er alligevel meget ;-)

Der findes flere forskellige mærker. Men den er er fx fra Wavin. De fungerer ved at have en gummimenbran der lukker for gasser når vandet er passeret. De tørrer ikke ud og skal som udgangspunkt ikke renses

https://vvsproffen.dk/shop/vvs-afloeb-gulvafloeb-vandlaase-afloebsslanger-vandlaase-til-koekkenvask-186650032-41059p.html?CookieConsentChanged=1

Love er minimumsiveauet - men risikostyringen regner altid med en mindre mængde af non-compliance
Snedig vandlås! Den prøver jeg da vist. 😀
Vasken er i en bordplade og gulvafløbet er et stykke ved siden af skabet. Måske ikke hele 2 meter, men er træls rørstykke at rense ret ofte. 😊
LarsRasmusen skrev den 02-05-2025 21:59:49

Snedig vandlås! Den prøver jeg da vist. 😀
Vasken er i en bordplade og gulvafløbet er et stykke ved siden af skabet. Måske ikke hele 2 meter, men er træls rørstykke at rense ret ofte. 😊

Ja den fylder i hvertfald ikke ret meget og tørrer ikke ud. Vend gerne tilbage når/hvis du får den ønskede effekt :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis