immigrationsstop til mit loft

Hej 

Der har rigtigt været fest på mit loft her i vinters, ca 1 mår, 8 mus og lidt fugl. 
Sjovt nok har der ikke været mår eller mus i 24 år, måske daværende hund eller dens prutter skræmte dem væk.

Jeg vil gerne høre om nogen har fundet en god løsning for at holde mår, mus og fugl ude. 
Det er vist ikke en god idé at stoppe det helt til for gennemtræk til loftet, så umiddelbart tænker jeg noget meget fintmasket net - som jeg ikke lige har kunnet finde endnu. 

I øvrigt, er det mon lige til med at bevæge sig rundt oppe ved skotrenderne, eller skal man passe meget på for ikke at pære teglsten ned? (de er skruet fast, godt 24 år gamle)
og yep, jeg bør få taget renset en dag :)

Tak for jeres tid!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste er at fjerne evt bevoksning tæt på huset, som de kan kravle op i.
Måren kan dog godt hoppe fra en garage/carport hvis afstanden er under 1 meter, så en sådan bygning skal også sikres mod at måren kravler op.
Men ja, hvis man evt har en overdækket terrasse med træstolper, så er det nærmest en umulig kamp, at forhindre måren i at kravle op. Og er der ved taget blot et hul på størrelse med et hønseæg, så kan måren komme ind.

Har selv udfordringen med en overdækket terrasse med trækonstruktion, så hvis nogen har løsningen på en pæn beklædning af stolper, som måren ikke kan klatre i, - så er jeg meget lydhør  
Lidt sjov afslutning ved tagfod - mangler der ikke et fuglegitter eller ligger stenene bare direkte på lægter??

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja tak. Jeps, har nakket et ret pænt træ der stod tæt på huset. 
Senere har jeg set videoer af mår der klatrer lodret op ad en murstensvæg, så jeg gik over til at dække nedløbsrørene med plader. 
Efter det kom der stadigt mus op på loftet, så jeg tænker at mens måren blev træt af at høre Joe Rogan for fuld hammer, blev musene nærmest tiltrukket af ham.  Og de plader omgås de på magisk vis.
Så tænker der skal dækkes grundigt af under stenene. 

Jo det skal nok passe at der mangler noget. En tømrer fortalte mig at tagets konstruktion slet ikke er styrket nok til teglsten, nogle tagsten hænger tydeligt ved husets kanter.
Jeg ville egentligt have sat solceller op, men tør ikke belaste det mere.
Ja et fuglegitter ville have været fint. tænker måren ville have været mindre fristet hvis ikke der var lækkert fuglemamse deroppe.

beklager at skamløst at bringe det op igen, er der ingen der har haft held med at lave en slags mus/fuglesikring selv? 
er meget interesseret i at høre om min nuværende tanke om noget fugle voliere limet med byggesilikone er vejen frem.
Og om det er ok at vandre rundt på tagsten, eller om pro'erne lægger noget op at gå på?
Takker
Der mangler både fodblik og fuglegitter.
Du kan lave fugle/musestop ved at klippe en masse stumper af hønsenet og stoppe i alle bølgerne, men der er langt rundt på et helt hus.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også