Caparol ThermoSan Facademaling (Silikonemaling)

Hejsa Folkens.

Jo mere jeg undersøger emnet, jo mere forvirret bliver jeg.

Jeg skal have malet mit tyndpudset hus, problemet er at jeg ikke ved hvilken type maling der er brugt tidligere.
Hvis jeg gør det vådt, har det en mild afsmitning hvis jeg klemmer fingrene ind i det, men ikke umiddelbart noget hvis jeg bare kører hånden henover et tørt område. Et ukvalificeret bud kunne være skalcem 100, men er meget i tvivl. 

Caparol's egen beskrivelse af deres egen maling er som følger "ThermoSan Facademaling kan males på de allerfleste typer mineralske facadematerialer og facademaling".

Nogen bud på om malingen kan bruges oven på mit nuværende?, evt. hvis jeg grunder det først.
Tak for hjælpen.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Ikke at jeg er maler eller på nogen måde ekspert...
Men tænker det vigtigste er, at der er åndbart.
Jeg har selv malet på lignende med hhv Silikat maling og cempexo/skalcem..
Silikat er helt sikkert bedst holder længst, men også mega dyrt i forhold til det andet..

Så det er op til dig..:-)
Du kan sagtens grunde og male med silikonemaling oven på andet maling. Se evt. murtex siloxane

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også