Der er ingen af de nævnte spil, som er specielt resourcekrævende, så han kan roligt holde sig fra highend computere.
Mange lader sig forblænde af computere med enorme data, men kan reelt nøjes med meget mindre.
Når man køber gamer computere, er det særdeles vigtigt, at man ved hvilke spil man vil spille, og så lige undersøge nærmere, hvilke system requirement der reelt er.
Den sidste som bad mig om vejledning til køb af en gaming bærbar, viste sig bare at skulle spille Red Alert 3, som hun nu havde spillet siden det kom på markedet.
Hun blev vejledt til at købe en ganske almindelig bærbar uden særlige dikkedarer på tilbud til 3200 kr., da det dette spil jo intet kræver. Og sådan er det faktisk med mange spil.
I mine øjne kan man gå ganske gode gamer pc.er til 6-8000 kr. Problemet med highend pc.er er jo gerne, at de sidste nye grafikkort på markedet gerne koster en halv bondegård, når de kommer på markedet, hvilket også betyder, at man hurtigt taber stor værdi på disse pc.er, uden at man i øvrigt på nogen måde er sikret i 4-5 år, da markedet udvikler sig meget hurtigt hele tiden.
Andre har foreslået flere forskellige firmaer, og det er firmaer, som alle kan bygge til rimelige penge.
Fra Topdata kan jeg f.eks. pege på at
topdata pc synes jeg ser ud til at være en god pc til pengene.
Den kommer med win 11 installeret, men lad være med at købe licensen hos dem. Den kan købes billigere på nettet.
F.eks. for 149 kr. hos dette firma
Windows 11 home Der springer du så bare download af win 11 over og sætter licenskey ind i den windows, som er installeret ved modtagelsen.